Всеукраїнська науково-практична онлайн-конференція " Педагогіка партнерства в умовах модернізації дошкільної освіти: теорія і практика"

23 лист. 2021
23 листопада на базі КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради» проведена Всеукраїнська науково-практична онлайн-конференція «Педагогіка партнерства в умовах модернізації дошкільної освіти: теорія і практика». Організатором конференції є науково-методична лабораторія дошкільної освіти кафедри дошкільної і початкової освіти КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради».

 У конференції взяли участь більше 136 фахівців – представників наукових організацій та закладів освіти різних регіонів України.

Метою проведення заходу стало об'єднання зусиль учених та практиків щодо осмислення викликів, обговорення проблемних питань, пов’язаних з розвитком теорії і практики педагогіки партнерства у дошкільній освіті в умовах впровадження нового Базового компоненту.
У пленарному засіданні взяли участь:
Задорожна Любовректор Комунального закладу вищої освіти «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради»,  к.ф.н.;
Гавриш Наталя, провідний науковий співробітник лабораторії дошкільної освіти і виховання Інституту проблем виховання Національної академії педагогічних наук України, д.п.н., професор; 
Гуменникова Тамарапрофесор кафедри дошкільної та початкової освіти Ізмаїльського державного гуманітарного університету, д.п.н., професор;
Березовська Людмилазавідувач кафедри теорії і методики дошкільної освіти Державного закладу «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського», д.п.н., доцент;
Брежнєва Олена, завідувач кафедри дошкільної освіти Маріупольського державного університету, д.п.н., доцент;
Іванова Дора, завідувач кафедри дошкільної та початкової освіти Ізмаїльського державного гуманітарного університету, к.п.н, доцент; 
Кічук Надія, декан педагогічного факультету Ізмаїльського державного гуманітарного університету, д.п.н., професор;
- Косенчук Ольга, начальник відділу дошкільної та початкової освіти Державної установи «Український інститут розвитку освіти», к.п.н., доцент;
Кузнєцова Оксаназавідувач кафедри дошкільної і початкової освіти КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради», к.псих.н., доцент
Сагач Галина, професор кафедри методики викладання і змісту освіти Комунального закладу вищої освіти «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради», проректор Всеукраїнського народного університету українознавства імені Григорія Сковороди, д.п.н., доктор теології, доктор філософії (Словацька Республіка), професор;
- Ягоднікова Вікторіяпроректор з науково-педагогічної та інноваційної діяльності Комунального закладу вищої освіти «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради», д.п.н., професор.
 
Під час конференції проведено обговорення на секційних засіданнях за темами:
- теоретико-методологічні засади педагогіки партнерства: контексти дошкільної освіти;
- сучасні виміри соціалізації дитини в сім’ї та закладах дошкільної освіти;
- педагогічне партнерство у забезпеченні наступності дошкільної та початкової освіти в умовах впровадження концепції Нової української школи;
- розвиток психолого-фасилітативної компетентності педагога в системі професійної підготовки та післядипломної освіти.
Окремим заходом у рамках роботи конференції стала діалог-сесія «Педагогічний парк як інфраструктура інноваційного розвитку дошкільної освіти». Були обговорені питання співпраці закладів вищої, фахової передвищої, загальної середньої, дошкільної, післядипломної освіти, центрів професійного розвитку педагогічних працівників у питанні популяризації ігрового та діяльнісного підходів в освітньому процесі, а також розробка та трансфер технологій в сфері дошкільної освіти.
Результатом роботи конференції стало висвітлення наукових досліджень з проблем педагогіки партнерства, педагогічної взаємодії у дошкільній освіті, освітнього менеджменту в умовах модернізації дошкільної освіти; визначення перспектив поєднання наукових, теоретичних та практичних основ освітньої діяльності в сфері дошкільної освіти; обмін результатами наукових досліджень і дослідницьким досвідом; збереження і розвиток єдиного науково-освітнього простору.