- Історія
- Структура
- Керівництво
- Кафедри
- Кафедра методики викладання і змісту освіти
- Кафедра педагогіки та освітнього менеджменту
- Кафедра філософії освіти
- Кафедра психології, соціальної роботи та інклюзивної освіти
- Центр практичної психології та соціальної роботи
- Oбласний ресурсний центр з підтримки інклюзивної освіти
- Кафедра дошкільної та початкової освіти
- Центр освітніх ініціатив
- Відділи
- Науково-педагoгічна бібліотека
Центр практичної психології та соціальної роботи
Центр практичної психології та соціальної роботи
Центр практичної психології та соціальної роботи є структурним підрозділом кафедри психології, соціальної роботи та інклюзивної освіти комунального закладу вищої освіти «Академія неперервної освіти Одеської обласної ради.
Діяльність Центру спрямована на організацію та координацію навчально-методичної та наукової роботи як складової діяльності Академії з метою реалізації завдань психологічної служби системи освіти України в закладах освіти області.
Метою діяльності Центру є психологічне забезпечення та підвищення ефективності педагогічного процесу, захист психічного здоров’я і соціального благополуччя усіх його учасників: вихованців, учнів, студентів, педагогічних і науково-педагогічних працівників.
Головними завданнями є:
- збереження та зміцнення психічного та соціального здоров’я учасників освітнього процесу;
- сприяння забезпеченню психологічної безпеки, надання психологічної і соціально-педагогічної допомоги всім учасникам освітнього процесу;
- сприяння особистісному, інтелектуальному, фізичному і соціальному розвитку здобувачів освіти шляхом доповнення сучасних методів навчання та виховання ефективними психолого-педагогічними технологіями.
Центр практичної психології та соціальної роботи забезпечує:
- реалізацію індивідуального підходу до кожного учасника освітнього процесу з урахуванням індивідуальних психічних, фізичних та соціальних особливостей особистості;
- надання навчально-методичної, інформаційної, консультативної підтримки працівникам психологічної служби закладів освіти Одеської області;
- здійснення та організацію науково-дослідницької, експериментальної, практичної діяльності за пріоритетними напрямами діяльності психологічної служби України;
- впровадження досягнень психологічної і соціально-педагогічної науки та кращого досвіду у практичну діяльність педагогів, викладачів;
- організацію та забезпечення підвищення кваліфікації та розвиток професійної компетентності педагогічних та науково-педагогічних працівників системи освіти.
Адреса: пл. Михайлівська, 17, каб. 104
пров. Нахімова, 8, каб. 18,19
e-mail: [email protected]
графік роботи: пн-пт з 9:00 до 18:00
методичний день: четвер
Солнцева Олена Анатоліївна
завідувач Одеського обласного центру практичної психології та соціальної роботи
Освіта: Донецький національний університет, кваліфікація практичного психолога, викладача психології, магістр психології, 2010р. Здобувач вищої освіти наукового ступеня доктора філософії в галузі освіти за спеціальністю «Освітні, педагогічні науки» поза аспірантурою, з 2020 р.
Досвід роботи:
КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради» на посаді методиста науково-методичної лабораторії корекційної та інклюзивної освіти кафедри психології, соціальної роботи та інклюзивної освіти з 2018 по 2020 р.
Завідувач Одеського обласного центру практичної психології та соціальної роботи кафедри психології, соціальної роботи та інклюзивної освіти КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради» з 2020р.
Тренерка з кризового консультування та підвищення психосоціальної стійкості до стресу у дітей та дорослих Дитячого Фонду ООН ЮНІСЕФ, арт-терапевт, тренерка соціальної програми «Рівний рівному», тренерка та медіатор програми «Подорож до надії» міжнародної організації «Save the Children» USA, тренерка Всеукраїнськаго проєкту «Інклюзивне навчання в закладах загальної середньої освіти».
Брала участь у Всеукраїнському проєкті «Інклюзивний простір. Практичні кроки» за підтримкою МОН України у місті Дніпрі, Запоріжжі, Києві, Львові. Тренерка модуля «Особливості організації інклюзивного освітнього середовища: принципи універсального дизайну та його розумного пристосування» та модератор проєкту «Інклюзивне навчання в закладах загальної середньої освіти» Міністерства освіти і науки України, МФ «Відродження», ЮНІСЕФ та Всеукраїнського фонду «Крок за кроком», м. Київ.
Досвід роботи з дітьми з особливими освітніми потребами, спеціаліст з інклюзивного навчання, здійснювала десоціалізацію учнів та їх родин, які опинились у складних життєвих обставинах, мігрантів та внутрішньо-переміщених сімей, досвід психологічної допомоги учасникам АТО.
Приймала участь у Літній школі з інклюзивного навчання «Індивідуалізація в процесі інклюзивного навчання» у м. Бішкек, Киргистан, м. Астана, Казахстан, м. Ашхабад, Туркменія, в рамках проєкту «Інклюзивний простір. Практичні кроки» за підтримки МОН України та американського університету Азії AUCA, 2017р., 2018р.
Учасниця міжнародних навчальних поїздок до Польщі, Чехії, Венгрії в рамках проєкту «Інклюзивне навчання в закладах загальної середньої освіти» 2016-2018рр. Учасниця міжнародного українсько-австрійського проєкту ОЕАD «Інклюзивна освіта в Одеській області» та міжнародного українсько-чеського проєкту «На шляху до інклюзії».
Публікації:
- Заварова Н.В., Орленко І.М. Солнцева О.А. Сучасні освітні проекти як умова якісного навчання: соціально-філософський аналіз. Перспективи. Одеса, 2019. Вип. 2. С. 54-60.
- Заварова Н.В., Орленко І.М., Павленко К.М., Солнцева О.А. Особливості організації інклюзивного навчання в закладі освіти: методичний посібник. Одеса: Удача, 2020. 248 с.
- Солнцева О.А. Інклюзивне навчання в закладах загальної середньої освіти: керівництво для тренерів. Упорядники Софій Н., Найда Ю., Солнцева О. та ін. Київ: Відродження, 2018. 174 с.
- Солнцева О.А. Інноваційні технології інклюзивного навчання в закладах освіти. Педагогічна наука і освіта у сучасному вимірі: проблеми і перспективи розвитку. Матеріали ІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції, 14 травня 2020 р. Одеса: видавець Букаєв Вадим Вікторович, 2020. С. 112 – 116.
- Солнцева О.А. Особливості створення інклюзивного освітнього середовища в контексті безбар’єрного простору людини. Шляхи удосконалення професійних компетентностей фахівців в умовах сьогодення. Матеріали міжнародної науково-практичної інтернет конференції 27-28 травня. Київ, 2019. С. 134-136.
- Солнцева О.А. Психологічні особливості процесу соціалізації підлітків. Психолого-педагогічний супровід процесу соціалізації особистості в умовах формування громадського суспільства. Матеріали II обласної науково-практичної конференції 22-23 травня. Дніпро, 2016. С. 86-89.
- Солнцева О.А. Психологічні особливості процесу соціалізації підлітків з особливими освітніми потребами. Педагогічна наука і освіта у сучасному вимірі: проблеми і перспективи розвитку. Матеріали І Всеукраїнської науково-практичної конференції, 21 травня 2019 р. Одеса: видавець Букаєв Вадим Вікторович, 2019. С. 116-121.
- Солнцева О.А. Теоретичні аспекти виховання толерантності в молодших школярів в умовах інклюзивного навчання. Актуальні проблеми педагогічної освіти в ХХІ столітті. Матеріали І науково-практичної студентської конференція 25 березня 2020 р. Одеса, 2021. С. 78 – 80.
- Солнцева О.А. Теоретичні підходи та визначення толерантності в педагогічних концепціях. Педагогічна наука і освіта у сучасному вимірі: проблеми і перспективи розвитку. Матеріали ІІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції, 14 травня 2020 р. Одеса: видавець Букаєв Вадим Вікторович, 2021. С. 112 – 116.
Наукові інтереси:
Тема над якою працює центр: «Розвиток професійної компетентності працівників психологічної служби закладів освіти».
«Психолого-педагогічний супровід інклюзивного навчання». «Створення інклюзивного освітнього середовища в контексті безбар'єрного простору людини». «Технології роботи практичного психолога та соціального педагога щодо профілактики девіантної поведінки дітей та молоді».
«Педагогічні умови виховання толерантності у молодших школярів в інклюзивному освітньому просторі загальноосвітньої школи» в рамках дисертаційного дослідження.