«Педагогічна підтримка для дітей з РАС: наступність дошкільної і початкової освіти

7 бер. 2024
06 березня 2024 року на базі КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради» відбувся педагогічний інтенсив «Педагогічна підтримка для дітей з РАС: наступність дошкільної і початкової освіти в рамках міжнародного проєкту гранту Erasmus+ «Ready4Sсhool: Готовність до навчання у школі дошкільників за програмою ABA»».

Учасниками заходу стали 80 вихователів,  вихователів-методистів, керівників закладів дошкільної освіти, спеціалісти відділів освіти, представники центрів підвищення професійного розвитку педагогічних працівників.

Ірина Паламарчук, завідувач науково-методичної лабораторії дошкільної освіти кафедри дошкільної і початкової освіти,    ознайомила присутніх з метою та змістом роботи команди фахівців над проєктом «Ready4Sсhool: Готовність до навчання у школі дошкільників за програмою ABA».  Діяльність робочої групи спрямована на покращення якості спеціальних та інклюзивних дошкільних програм для дітей з розладами аутистичного спектру (РАС), щоб забезпечити більш плавний перехід від дошкільної до початкової освіти для подальшого успішного навчання та розвитку.

Під час заходу педагоги розглянули основні маркери поведінки дитини з РАС, як вивчити потреби і можливості дитини з РАС, особливості в забезпеченні принципу наступності між дошкільною та початковою освітою, які полягають у єдності стандартів, освітніх програм, методів, підходів та вимог. Особливу увагу було звернуто на організацію спільного розвивального освітнього середовища.  Також присутні були ознайомлені із опитувальником «Навички готовності дитини з РАС до школи», який розроблений робочою групою в рамках проєкту Ready4Sсhool.

Учасники виявили велику зацікавленість темою, відмітили актуальність наданої інформації та висловили запити щодо подальшого знайомства з роботою проєкту «Ready4Sсhool: Готовність до навчання у школі дошкільників за програмою ABA».