Семінар – практикум «Академічна культура суб’єктів освітнього процесу»
Відкриваючи семінар, завідувачка НМЛ розвитку та якості освіти, кандидат педагогічних наук, Воронова С.В., наголосила на важливості та актуальності тематики семінару. Зміст та значення академічної культури для учасників освітнього процесу розкрила у своєму виступі методист науково-методичної лабораторії розвитку та якості освіти Красножон Н. В. На особливостях педагогічної культури як складової академічної свободи зупинилась завідувачка НМЛ соціального партнерства та міжнародної діяльності Болдирєва Г.В.
Під час практикуму «Дитиноцентризм як принцип академічної культури», який модерувала методист НМЛ соціального партнерства та міжнародної діяльності Гриньова М.В., учасники семінару опрацювали ціннісні орієнтири культури доброчесності, їх прояви у повсякденному шкільному житті та роль у формуванні загальної культури доброчесності особистості. За результатами обговорення, учасники усталилися у думці про нагальну необхідність подолання суперечності між декларуванням поцінування доброчесності як базової умови ефективного викладання та навчання задля розвитку особистісного потенціалу здобувачів освіти й потуранням усіма учасниками освітнього процесу проявів академічної недоброчесності.
Результатом роботи семінару став «Проєкт Кодексу академічної доброчесності учасників освітнього процесу», який розробили учасники семінару спільно з завідувачкою НМЛ розвитку та якості освіти, кандидатом педагогічних наук Вороновою С. В., використавши дошку Jamboard.
Під час рефлексії учасники семінару визначили, що автентична у повазі до закону академічна культура закладів загальної середньої освіти має проявлятися у доброчесній поведінці учасників освітнього процесу та справедливому оцінювані навчальних досягнень здобувачів освіти. Культивування у дітей та молоді поваги до свободи та гідності людини, її індивідуальності, до інтелектуальної власності та авторських прав є важливою гуманітарною складовою здійснення успішних реформ в українському суспільстві.