ІV заняття Одеської обласної школи громадянської партисипації дітей та дорослих «УСі В ДІЇ!»
Школа діє на базі КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради».
Тема заняття «Молодь захищає права і свободи» була направлена на розвиток в учасників правової компетентності через залучення до різноманітних видів діяльності, в основу яких покладені ключові підходи освіти для демократичного громадянства та освіти з прав людини.
Заняття складалось із трьох тематичних практичних модулів «Історії успіху та неуспіху діяльності учнівських самоврядувань в умовах карантинних обмежень 2020», «Ми діти і ми маємо права: Знаю! Дію! Захищаю!», «Школа – територія прав людини: права, обов’язки та правила учнівської спільноти».
Під час І модуля учасники представили партисипативні та соціальні проєкти, які були ініційовані учнівськими самоврядуваннями у школах та громадах впродовж 2020 року. Учасники обговорили перші досягнення та проблеми, які виникають на шляху реалізації проєктів у зв’язку із карантинними обмеженнями.
ІІ модуль був спрямований на розкриття поняття «права людини», поглибленого знайомства із класифікацією прав і свобод людини та громадянина, визначення прав дитини та нормативно-правових документів, в яких вони закріплені, огляд механізмів реалізації прав людини. Учасники мали можливість проаналізувати свої бажання через призму базових потреб та прав людини і встановити взаємозв’язки між цими поняттями.
Під час ІІІ модуля учасники визначили температуру прав людини у школах, оперуючи принципами прав людини та демократії, зазначеними у Хартії Ради Європи з освіти для демократичного громадянства та освіти з прав людини. Також під час цього модуля були презентовані навчальні ресурси міжнародної освітньої платформи «Живемо в демократії», які можна застосовувати для спільного вироблення правил учнівської спільноти й конструктивного вирішення міжособистісних та групових конфліктів у школі.
У підсумках учасники зазначили актуальність розглянутої під час заняття теми у контексті необхідності посилення уваги щодо створення дружнього та безпечного шкільного середовища.