Круглий стіл «Мотиваційний компонент творчої діяльності учасників освітнього процесу вальдорфських шкіл»
Захід був організований для керівників та педагогів закладів освіти області та проходив у режимі он-лайн на сайті кафедри освітньої політики. У роботі круглого столу взяли участь науково- педагогічні працівники академії, науковці м. Запоріжжя, керівники та педагоги області, педагоги Вальдорфської школи «Ступені», ОПНВК «Вільна школа «АСТР», а також педагоги м. Ізмаїла, м. Рені, та м. Роздільна, які впроваджують у власній роботі елементи вальдорфської педагогіки. Всього у роботі круглого столу взяло участь понад 50 педагогічних працівників.
Відкрила роботу круглого столу проректор з науково-педагогічної та методичної діяльності академії, кандидат історичних наук, Левчишена Оксана Михайлівна, яка у своєму виступі актуалізувала важливість проблематики круглого столу і окреслила коло питань, які будуть розглядатись. Доцент кафедри освітньої політики, кандидат педагогічних наук Руссол В’ячеслав Михайлович запропонував для роздуму таке питання як «Актуалізація потреб учасників освітньої діяльності як чинник її оптимізації», з проблемою «Мотивація як процес становлення педагогів до здійснення творчої діяльності» виступила завідувачка НМЛ соціального партнерства та міжнародної діяльності кафедри Болдирєва Ганна Володимирівна, питання щодо ролі мотивації в управлінні педагогічним колективом підняла у своєму виступи «Мотиваційна складова управлінських процесів» завідувачка кафедри освітньої політики, кандидат соціологічних наук Здрагат Світлана Геннадіївна, з тематикою «Мотиваційні складові творчої діяльності відповідно віковим особливостям розвитку дитини» з точки зору вальдорфської педагогіки висвітлила методист науково – методичної лабораторії кафедри Мітюхіна Віра Петрівна
У роботі круглого столу взяла участь науковий керівник регіонального експерименту в м. Запоріжжя, кандидат психологічних наук, доцент Бородулькіна Тетяна Олександрівна, яка виступила з питанням «Людяне середовище як мотиваційний чинник для всіх учасників освітнього процесу побудованого на засадах вальдорфської педагогіки». Також, своїм досвідом мали змогу поділитися педагоги ОПНВК «Ступені» (загальноосвітня вальдорфська школа І-ІІІ ст. – дитячий садок): Штепура Марина Сергіївна, Васянович Наталія Миколаївна, Фірсова Юлія Петрівна, Коваленко Людмила Миколаївна, Габович Іван Володимирович.
Підсумовуючи роботу круглого столу, учасниками булу визначено, що тематика є дуже актуальною, тому що мотивація в освітньому процесі відігріває важливу роль і для дітей, і для вчителів. Особливо важливими і цікавими виявилися питання природи мотивації, зовнішніх та внутрішніх аспектів мотивації у широкому діапазоні освітньої діяльності, питання щодо способів та прийомів, які ефективно використовуються у вальдорфській педагогіці у мотивуванні себе та оточуючих до створення і розвитку творчої ситуації в освітньому процесі. Під час обговорення учасники круглого столу прийшли до висновку, що методи, які впроваджуються у вальдорфській педагогіці щодо мотивації учасників освітнього процесу є природо доцільними та людяними й можуть успішно використовуватися в звичайному освітньому закладі, створюючи позитивне творче натхнення.