Онлайн-дискусії щодо стану впровадження громадянської парламентської просвіти в закладах освіти
Учасниками заходу стали представники Апарату Верховної Ради України, освітяни з 15 областей України, серед яких керівники провідних закладів вищої освіти, представники громадських організацій та державних установ.
Із вітальними словами до присутніх звернулися радник заступниці Голови Верховної Ради України Павло Булгак, президент Фонду Східна Європа Віктор Лях, представник місії USAID в Україні Едгар Мейсон та стратегічна радниця з питань парламентаризму Програми USAID РАДА Олена Сотник.
Під час онлайн-дискусії було представлене масштабне соціологічне дослідження стану громадянської парламентської просвіти в системі освіти, потреб і проблем, що постають перед вчителями в процесі її здійснення, та громадянських настроїв і ставлення до парламентської просвіти учнівської молоді. Модерувала презентацію голова ГО «Агенція розвитку освітньої політики», доктор наук з державного управління Людмила Паращенко. Марія Гриньова, методист науково-методичної лабораторії соціального партнерства та міжнародної діяльності кафедри освітньої політики КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради» презентувала напрям дослідження, пов’язаний і з вивченням думки учнівства «Я громадянин/громадянка України!». Слід зазначити, що, загалом, педагоги та учнівська молодь Одещини стали активними учасниками опитувань, які лягли в основу перезентованого дослідження.
Після презентації результатів дослідження відбулася насичена дискусія щодо шляхів впровадження громадянської парламентської просвіти в системі освіти та рекомендацій для зацікавлених сторін. Під час обговорення свою думку з цього питання висловила Любов Задорожна, ректор КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради». Так, пані Любов відмітила, що на Одещині вже впродовж багатьох років активно діє мережа освітян, котрі, впроваджують сучасні інтерактивні технології громадянської освіти, а також зазначила, що як регіональна, так і місцева влада є відкритою до цього напрямку освітньої діяльності та всіляко сприяє участі освітян у всеукраїнських та міжнародних проєктах відповідної тематики. В свою чергу Одеська академія неперервної освіти завдяки інтеграції неформальної та формальної громадянської освіти дорослих продовжуватиме свою діяльність щодо розвитку громадянських компетентностей педагогів та учнівства, й в подальшому ініціюватиме впровадження курсів підвищення кваліфікації з громадянської парламентської просвіти, а також продовжуватиме сприяти участі освітян Одещини у міжнародних та всеукраїнських проєктах з громадянської освіти.