Обласна науково – практична конференція «Учнівське самоврядування на засадах громадського управління: досвід, нові виклики, перспективи
Метою конференції стало спрямування уваги учасників на діяльність учнівського самоврядування як складової громадської активності у закладі освіти, обмін успішними практиками реалізації учнями своїх прав, інтересів у школі та громаді, налагодження сталих партнерств усіх зацікавлених у розвитку суспільно-громадської активності учнівської молоді Одещини.
У науково-практичній конференції взяли участь близько 200 учасників із різних куточків Одещини: педагогічні працівники закладів освіти, члени учнівського самоврядування, працівники центрів професійного розвитку педагогічних працівників, представники громади, батьки та інші зацікавлені особи.
З вітальними словами до учасників конференції звернулися Задорожна Л.К., ректор КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради», к.ф.н., Дмитрук З. Д., головний спеціаліст відділу молодіжної політики, позашкільної освіти та виховної роботи управління позашкільної та інклюзивної освіти, виховної роботи та молодіжної політики департаменту освіти і науки ООДА, Овчаренко П., лідер учнівського самоврядування Березівського ЗЗСО №3, секретар Молодіжної ради при Березівському міському голові, заступник голови Регіональної дитячої ради при ООДА, кандидат до Молодіжної ради ООДА.
В ході конференції працювали дві панельні дискусії за такими напрямами:
Панельна дискусія 1. Учнівське самоврядування: моделюємо разом (успішні практики участі учнів у житті школи).
Панельна дискусія 2. Активність молоді на місцевому рівні: інструменти співучасті (успішні практики участі учнів у житті громади).
Під час пленарного засідання та панельних дискусій були розглянуті такі питання, як:
- Учнівське самоврядування як складова громадського самоврядування у закладі освіти .
- Права та повноваження органів учнівського самоврядування.
- Виборча діяльність та щоденні рутини учнівського самоврядування.
- Інструменти реалізації учнями своїх прав та інтересів у закладі освіти.
- Партисипативні проєкти та ініціативи учнівського самоврядування у школі (культурні, спортивні, навчальні, виховні, розважальні, оздоровчі та ін.)
- Соціальні проєкти та ініціативи учнівського самоврядування для місцевої громади (патріотичні, екологічні, культурні, спортивні, доброчинні та ін.).
- Партнерство з інституціями органів місцевого самоврядування.
- Підтримуюче та мотивуюче до участі навчання лідерів учнівського самоврядування.
Одним із рішень учасників конференції стала установка продовжити розробку і впровадження новітніх науково-методичних та організаційно-управлінських, соціально-педагогічних та психолого-педагогічних підходів до здійснення освітніх змін у сфері діяльності учнівського самоврядування на засадах громадського управління, а також виявлення і поширення інноваційного педагогічного досвіду активності учнів у житті школи та громади. Тож, в очікуванні на ІІ обласну науково-практичну конференцію «Учнівське самоврядування на засадах громадського управління: досвід, нові виклики, перспективи», учасники конференції, надихнувшись новими ідеями, налаштовані діяти і розвивати репрезентативність учнівських самоврядувань, керуючись принципом: ми всі разом працюємо на спільну користь!