І Обласна науково-практична конференція «Архітектоніка освіти регіону: реалії, проблеми, стратегічний рух»

12 лист. 2021
11 листопада на базі КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради» кафедрою освітньої політики проведена І Обласна науково-практична конференція «Архітектоніка освіти регіону: реалії, проблеми, стратегічний рух». Мета конференції - визначення векторів трансформації архітектури регіональної системи освіти для реалізації стратегії сталого розвитку в сучасних соціальних умовах.

 
У науково-практичній конференції взяли участь майже 60 учасників, представники всіх районів Одеської області: керівники, науково-педагогічні та педагогічні працівники освіти, консультанти центрів професійного розвитку педагогів, здобувачі вищої освіти академії та інші зацікавлені особи.
 
Конференцію відкрила ректор КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради», к.ф.н. Любов Задорожна, котра у своєму виступі "Архітектоніка сучасної шкільної освіти" розкрила актуальні питання реформування шкільної освіти, наголосила на визначальній ролі вчителя у становленні Нової української школи, необхідності розвитку соціального партнерства та місцевому рівні у здійсненні освітніх змін, окреслила можливості освітнього хабу академії у наданні якісно нових послух професійного розвитку педагогів та наголосила на важливості інтеграції в освітній простір кращого європейського досвіду, зокрема у сфері інклюзії, демократизації управління, використання в освітньому процесі ІКТ.
 
Учасники конференції взяли участь у пленарному засіданні, на якому головувала проректор з науково-педагогічної та методичної діяльності КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради», к.і.н. Оксана Левчишена. З науковими доповідями на пленарному засіданні виступили Левчишена О. М. ("Стратегічні цілі національного проєкту «Нова українська школа: напрями змін регіональної системи освіти: досягнння та перспективи») та Руссол В. М., доцент кафедри освітньої політики академії, к.п.н, доцент («Актуальні проблеми організації державно-громадського управління закладом освіти»). Презентували результати роботи І етапу реалізації лабораторних проєктів, які створені в рамках обласного кафедрального проєкту «Архітектура регіональної системи освіти: проєктуємо майбутнє» (проєкт у проєкті), завідувачі науково-методичних лабораторій кафедри освітньої політики Айрікян Г. І. («Педагогічний дизайн – стратегічний рух до освіти»), Болдирєва Г. В. («Формування професійної компетентності консультантів центрів професійного розвитку педагогів у рамках проєкту «Соціальне партнерство – майстерня майбутнього»), Воронова С. В. («Проєкт «Створюємо простір якісної освіти разом»: методичний супровід керівників ЗЗСО»).
В ході конференції було організовано роботу проблемного поля, де розглядалися низка актуальних дискусійних тем: «Інтеграція традиційних та інноваційних методів в управлінні закладом», «Виклики шкільної онлайн-освіти», «Різнорівневий контингент учнів у класному колективі», «Взаємодія систем шкільної та позашкільної освіти», «Впровадження партисипативного підходу до виховання лідерських якостей підлітків», «Інклюзивна освіта: як досягти освітньої рівності в умовах наявних (обмежених) ресурсів», «Реалізація Державних стандартів загальної середньої освіти в умовах інтеграційних процесів суспільства та освіти», «Практична діяльність школярів та їх професійна самовизначеність».
 
Доповідачами «Проблемного поля» стали науково-педагогічні працівники академії Шеремет С. І., завідувачка НМЛ лабораторії виховання, соціальної і здоров’язбережувальної освіти кафедри методики викладання і змісту освіти; Гриньова М. В., методист НМЛ соціального партнерства та міжнародної діяльності кафедри освітньої політики; Сушицька О. В., директор КУ «Шабівський центр професійного розвитку педагогічних працівників» Шабівської сільської ради Одеської області; Адаменко Л. Г., директор Центру професійного розвитку педагогічних працівників Чорноморської міської ради ОРОО; Петрова С. М., директор Одеського КНЗ «Дитячий будинок «Перлинка» ОМРОО, к.п.н.; Гнатюк В. В., директор Крижанівського НВК «ЗОШ І-ІІІ ступенів-ліцей-ДНЗ» Фонтанської сільської ради ОРОО; Паланчук О. І., директор Одеської ЗОШ №62 І-ІІІ ступенів ОМОО; Слєсаренко О. В., директор Одеського економічного ліцею ОМОО; Болгаріна І. В., директор Одеської гімназії №5 ОМОО; Шмелькова О. О., директор ЗЗСО №7 м. Білгорода-Дністровського БДРОО.
Підведення підсумків роботи конференції відбулося у формі експертного конвенту, який визначив пріоритетними на 2022-2023 роки в контексті Концепції «Нова українська школа» наступні вектори модернізації освітнього простору області: спільну взаємодію органів державного управління з місцевими органами влади та ЗЗСО для створення освітнього середовища області, яке відповідає сучасним світовим і вітчизняним вимогам; роботу з впровадження і підтримки механізмів автономного адміністрування закладів загальної середньої освіти; продовження реалізації проєкту «Архітектоніка освіти регіону: реалії, проблеми, стратегічний рух».
 
Організаційний комітет конференції висловлює щиру вдячність всім учасникам за насичену та плідну роботу в обговоренні актуальних питань, цікаві доповіді та активні дискусії й сподівається на подальшу зустріч на ІІ обласній науково-практичній «Архітектоніка освіти регіону: реалії, проблеми, стратегічний рух».