Презентація монографії «Початкова освіта у контексті шкільних змін: теорія, методика, практика, досвід»

13 лист. 2021
Сьогодні, напередодні старту впровадження Концепції «Нова українська школа» в середній школі, настав час осмислити, проаналізувати з наукових позицій досвід її впровадження в початковій школі. 12 листопада на базі КЗВО «Одеська академія неперервної освіти» відбулась презентація колективної монографії «Початкова освіта у контексті шкільних змін: теорія, методика, практика, досвід».

Колективна монографія «Початкова освіта у контексті шкільних змін: теорія, методика, практик, досвід» – це наукова робота, у якій здійснено розробку теоретико-методологічних положень, методичних основ і практичних рекомендацій щодо розвитку початкової освіти в сучасній українській школі. Порушені в монографії питання окреслюють проблемний контур впровадження освітніх змін у сучасній українській школі, перспективи розвитку початкової освіти на засадах особистісно зорієнтованого, компетентнісного підходів, професійної та післядипломної педагогічної освіти в умовах реформування освітньої галузі.

Разом з тим, монографія є не тільки науковою працею, а ще і свідченням масштабних процесів реформування освітньої сфери на всеукраїнському та регіональному рівнях, які втілені у життя в результаті об’єднання інтелектуальних, творчих зусиль багатьох професіоналів, відданих своїй справі представників наукової та освітянської спільноти. Так, в монографії презентовано досвід педагогічної діяльності вчителів початкових класів, педагогічних колективів закладів загальної середньої, фахової передвищої, вищої та післядипломної педагогічної освіти Одеського регіону у різних вимірах впровадження Концепції «Нова українська школа»: проведення пілотного експерименту, зміни у організації освітнього процесу початкової школи, поширення інклюзивного навчання, організація підготовки майбутніх вчителів, підвищення кваліфікації працюючих вчителів початкових класів, здійснення науково методичного супроводу освітніх трансформацій в початковій школі.

Адміністрація і колектив КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради» висловлює щиру вдячність всьому авторському колективу: Л. Задорожній, В. Ягодніковій, Г. Сагач, С. Скворцовій, Р. Костенку, О. Кравчук, Н. Аркавенко, Р. Бєлоусовій, С. Вороновій, Т. Гарачук, В. Герасименку, І. Герасимовій, М. Гриньовій, Н. Гук, С. Зіміній, О. Кисельовій, О. Колесовій, О. Кузнєцовій, М. Мороз, С. Пеньковій, В. Труновій, О. Гончаровій, Н. Кравець, О. Оріщенко, А. Половському, Т. Садович, О. Солнцевій, Т. Ульяновій, В. Ференц, В. Щур,  колегам, партнерам, однодумцям за довіру, підтримку, співпрацю та спільну роботу на шляху розбудови Нової української школи!

Монографія може бути корисною для науковців, викладачів закладів вищої, фахової передвищої освіти, здобувачів вищої освіти, керівників і вчителів закладів загальної середньої освіти, всіх, хто цікавиться питаннями інноваційного розвитку освіти.

Освіта – це не лише підготовка до того, що станеться згодом. Вона має допомагати людям давати собі раду в теперішній момент. Те, ким ми станемо завтра, залежить від того, що ми переживаємо тут і тепер. К. Робінсон

Тож, про що ж могла б бути наша наукова розвідка, як не про демократичне лідерство в Новій українській школі та поцінування партисипації в початковій школі ?!

І у відповідь К. Робінсону можу впевнено сказати, що тут і тепер, гортаючи сторінки монографії, я переживаю задоволення від процесу та результату.