Засідання літньої школи «НУШ 2022/2023: маршрути змін» для вчителів початкової школи

23 серп. 2022
Вже стало традицією в серпні, напередодні нового навчального року, організовувати наставницькі, мотивуючі зустрічі для вчителів початкової школи, які з 1 вересня почнуть працювати в першому класі.

Так, 22-23 серпня на базі КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради» відбулося засідання літньої школи «НУШ 2022/2023: маршрути змін» для вчителів початкової школи, які працюватимуть у цьому навчальному році в першому класі .
Любов Задорожна, ректор КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради», к.ф.н. привітала вчителів з початком навчального року та акцентувала увагу на важливості змін щодо організації освітнього процесу в початковій школі.
Наталія Кравець, завідувач науково-методичної лабораторії початкової освіти, у своєму виступі «Організація освітнього процесу в початковій школі: реалії сьогодення» наголосила на збереженні психологічного та емоційного здоров’я всіх учасників освітнього процесу і поділилася вправами – практиками вдячності, які варто використовувати на уроках з метою покращення емоційного і фізичного стану молодших школярів й допомоги їм впоратися зі стресовими ситуаціями, тривожністю й напруженістю.
Відпрацюванню практичних навичок роботи у різних сервісах з метою створення цікавих завдань, вправ, ребусів, презентацій, інтерактивних книг та аркушів, знайомству з інструментами інтерактивних дошок для ефективної групової та командної роботи, приділила увагу у своєму виступі Наталія Кузьмінська, вчитель Одеської загальноосвітньої школи №72.
Одним із важливих питань в початковій школі залишаться питання партнерства та батьківської підтримки. Завідувач кафедри дошкільної і початкової освіти, к. пс. н., доцент, Оксана Кузнєцова приділила увагу цьому питанню у своєму виступі «Перші кроки педагогічного партнерства: фасилітація батьківської компетентності», наголосивши на розумінні соціальної ролі батьків, спільних підходів до виховання дітей та чинників, що визначають виховний потенціал сім’ї.
Актуальним питанням під час засіданні літньої школи став виступ Ольги Трофименко, старшого викладача кафедри дошкільної і початкової школи, з проблеми «Актуальні виклики для педагогів: адаптація дітей до навчання в умовах воєнного стану».
Іриною Орленко, завідувачем Одеського обласного центру підтримки інклюзивної освіти, доктором філософії, було розглянуто зміни до Постанови КМУ № 493 від 29 квітня 2022 року щодо інклюзивного навчання у зв’язку з дією воєнного часу в Україні. Зроблено акцент на строки проведення комплексної оцінки, яку доцільно проводити протягом тижня з моменту подання звернення, проводитися не тільки в закладі освіти, а й за місцем проживання (перебування) дитини, в тому числі тимчасового; особливості переведення дитини з одного рівня підтримки на інший та оновлення вимог щодо граничної кількості дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивних класах та групах.
У роботі літньої школи взяло участь понад 250 вчителів початкової школи, які зацікавлені в тому, щоб освітній процес для їх учнів став безпечним для здоров’я у всіх його проявах, розвивальним для опанування навчального матеріалу й виховним для збереження цінностей.
Учасники літньої школи відзначили актуальність та змістовність заходу.