#Дискусійний_простір «Нова українська школа: рухаємось разом» // Формувальне оцінювання: офлайн/онлайн інструменти // Мовно-літературна освітня галузь

7 жовт. 2022
5 жовтня 2022 року продовжив роботу дискусійний простір, який стартував цьогоріч у червні. У дискусійному просторі взяли участь 88 вчителів української мови та літератури, зарубіжної літератур ЗЗСО Одеської області, які викладають у 5-х класах названі предмети у 2022/2023 навчальному році.

Простір проходив у форматі онлайн.

Програма простору складалася з таких питань:

Онлайн-мандрівка у захоплюючий освітній процес на уроках мови та літератури.

- Стратегія пошуку та виправлення власних помилок учнями через навчання онлайн/офлайн у формувальному оцінюванні.

- Використання технік формувального оцінювання для послідовного впровадження і застосування через розвиток в учнів метакогнітивних навичок в режимі онлайн/офлайн.

простору:

Cвітлана Свінтковська, координатор мовно-літературної освітньої галузі, тренер НУШ, старший викладач кафедри методики викладання і змісту освіти КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради»

Надія Герасімчук, учитель української мови та літератури вищої категорії Одеської загальноосвітньої школи №26 І-ІІІ ступенів Одеської міської ради Одеської області

Катерина Дуган, учитель української мови та літератури другої категорії Таїровського закладу загальної середньої освіти Таїровської селищної ради Одесього району Одеської області

Олена Максютіна, учитель української мови та літератури вищої категорії Одеської загальноосвітньої школи №38 І-ІІІ ступенів Одеської міської ради Одеської області.

У ході виступів і дискусії було зазначено і спікерами, і учасниками простору, що уміння самооцінювання й взаємооцінювання є найважливішою складовою формувального оцінювання. Саме ці вміння формують самостійну відповідальну особистість учня. Успіх системи формувального оцінювання залежить від оптимального поєднання стратегій самооцінювання, що мають бути узгоджені з метою уроку.

Досвід роботи у застосуванні методик формувального оцінювання в початковій ланці НУШ показав, що у дітей сформувалась звичка до візуальної реакції в якості зворотного зв’язку. Але з урахуванням віку, завдання, часу, який є в учителя, зворотний зв'язок (зокрема самооцінювання) може бути різним: заповнення формуляра із запитаннями; присвоєння емотикону (піктограма, що зображає емоцію); усна мотивувальна промова (учень дає фідбек про свою роботу); спільне обговорення у групі чи класі.

У процесі дискусії учасники підтримали ключову позицію щодо формувального оцінювання в освітньому процесі, важливим елементом якого є залучення учнів до розробки критеріїв оцінювання – від простіших до складніших завдань з метою заохочення саморегуляції у використанні методів і прийомів для розвитку метокогнітивних навичок в учнів та у спостереженні за індивідуальним поступом кожного учня зокрема. Одностайно підтримана і думка, що формувальне оцінювання допомагає вчителю правильно оцінити знання й здібності учнів.

Разом до ПЕРЕМОГИ ! Все буде УКРАЇНА !