#Дискусійний_простір «Нова українська школа: рухаємось разом» // Індивідуальна освітня траєкторія поступу учня: дієві практики // Мовно-літературна освітня галузь

8 лист. 2022
7 листопада продовжив роботу дискусійний простір, який стартував цьогоріч у червні. У дискусійному просторі взяли участь 68 вчителів української мови та літератури, зарубіжної літератури ЗЗСО Одеської області, які викладають у 5-х класах названі предмети у 2022/2023 навчальному році. Простір проходив у форматі онлайн.

Програма простору складалася з наступних питань:
Персональний шлях реалізації особистісного потенціалу учня/учениці під час вивчення мовно-літературних дисциплін.
- Індивідуальна траєкторія поступу учня/учениці через призму формувального та підсумкового оцінювання на уроках української мови та літератури в 5-му класі.
- Інструменти для побудови освітньої траєкторії поступу учня/учениці на уроках зарубіжної літератури в 5 класі.
Спікери простору:
Світлана Свінтковська, координатор мовно-літературної освітньої галузі, тренер НУШ, старший викладач кафедри методики викладання і змісту освіти КЗВО “Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради”
Наталя Грєхова, учитель української мови та літератури вищої категорії Шабівського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Шабівської сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області
Наталія Хруставка, учитель зарубіжної літератури вищої категорії Шабівського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Шабівської сільської ради Білгород-Дністровського району Одеської області
У виступах і дискусіях було зазначено і спікерами, і учасниками простору про персональний шлях реалізації особистісного потенціалу учня //учениці 5 класу під час вивчення мовно-літературних дисциплін. Сьогодні стала очевидною неможливість створити універсальний образ випускника школи, якому пропонується опанувати визначений зміст освіти. Сучасна педагогіка націлює нас на сприйняття кожного учня/учениці як людини, спроможної самостійно вирішити, які знання для неї важливі, а які – ні, тобто на створення персонального шляху реалізації особистісного потенціалу.
У процесі обговорення педагоги розглянули індивідуальну освітню траєкторію як персональний шлях реалізації особистісного потенціалу здобувача освіти, що формується з урахуванням його здібностей, інтересів, потреб, мотивації, можливостей, і досвіду і ґрунтується на виборі здобувачем освіти видів, форм і темпу навчання, суб’єктів освітньої діяльності тощо.
Учасники заходу зазначили, що особистісний потенціал учня – сукупність його здібностей – діяльнісних, пізнавальних, творчих, комунікативних та інших. Тож, процес виявлення, реалізації та розвитку здібностей учнів відбувається в ході освітнього руху учнів індивідуальними траєкторіями. Саме тому і кожна дитина має мати власну унікальну траєкторію, з індивідуальними «зупинками» чи навіть власною системою цінностей.
Мета ІОТ: забезпечення якості навчання для кожного учня, розвитку його особистості за умов створення та реалізації індивідуальної освітньої траєкторії в рамках предмета. Результат отримає той педагог, який знає й володіє набором різних змістів, форм і технологій освіти, якому притаманне переосмислення своїх дій.
У підсумку педагоги зауважили, що побудова індивідуальної траєкторії навчання дає можливість створювати оптимальні умови для розвитку предметних компетентностей і дозволяє вчителю реалізувати одне із завдань школи, а саме: формувати і розвивати ключову компетентність – вміння вчитися.
Разом до ПЕРЕМОГИ! Все буде УКРАЇНА!