Семінар-тренінг для співробітників ІРЦ в межах методичного марафону «Стаємо сильнішими разом!»
Так, перед українськими педагогами щодня постає нелегке завдання організації освітнього процесу в умовах впливу травматичних подій та небезпеки нових життєвих реалій. І наразі велика увага приділяється безпековим питанням. Водночас одним із першочергових покликань семінару-тренінгу було опрацювання питань щодо підтримки та інтеграції в дитячі спільноти дітей, які опинилися в умовах війни, без виконання чого також не може йти мова про якість навчання.
В ході семінару Олена Солнцева розкрила наскільки важливими є соціальні, психологічні та педагогічні аспекти соціальної інтеграції поруч із соціальною адаптацією та соціальною інклюзією. Учасники вмотивовано опрацювали вікові особливості реагування на травматичні події, етапи психологічної підтримки дітей, які зазнали впливу стресогенних факторів та психотравмуючих подій.
Використовуючи навчально-методичні ресурси ОДГ/ОПЛ для розвитку демократичної взаємодії в дитячій спільноті міжнародної освітньої платформи «Living Democracy», Тетяна Кифоренко ознайомила учасників з добіркою навчальних активностей, використання яких сприятиме соціальній адаптації, інтеграції, інклюзивності дитячих спільнот, а саме з вправами «Букет квітів», «Наш герб», «Серця», «Імена – це більше, ніж просто букви», «Права дітей – витвір мистецтва» та ін.
Під час методичного практикуму учасники опрацювали з допомогою онлайн-застосунку «Wheelofname» вправу «Серця», яка зокрема має за ціль допомогти дітям запам’ятати імена один одного і стимулювати почуття шанобливого ставлення до інших. Особливе зацікавлення викликала вправа «Перші враження», використання якої у роботі з дітьми допоможе розвитку толерантності, емпатії, розумінню зв’язку упереджень, стереотипів, дискримінації та їх впливу на щоденну поведінку.
Впродовж онлайн-взаємодії спікерів та учасників семінару зроблено важливі наголоси щодо необхідності підтримки дітей і їх родин в проблемних ситуаціях. У підсумках співробітники ІРЦ окреслили можливості використання ресурсів ОДГ/ОПЛ для розвивального навчання дітей та у роботі з їх батьками. Тож бажаємо успішного впровадження набутих знань у професійну практику!