МЕТОДИЧНИЙ ТРЕНІНГ «СТАЄМО СИЛЬНІШИМИ РАЗОМ» В МЕЖАХ ПРОЄКТУ DECIDE

13 трав. 2023
В межах Швейцарсько-українського проєкту «DECIDE – Децентралізація для розвитку демократичної освіти» з 8 по 12 травня був проведений методичний тренінг «Стаємо сильнішими разом» (використання ресурсів ОДГ/ОПЛ задля сприяння інтеграції дітей, які опинилися в умовах війни), цільовою аудиторією якого стали педагогічні працівники закладів загальної середньої освіти Одеської області, а саме Визирської, Кілійської, Красносільської та Нерубайської територіальних громад - партнерів проєкту.

Захід провели тренерки: Тетяна Кифоренко, викладачка соціально-економічних дисциплін КЗ «Балтський педагогічний фаховий коледж» та Шеремет Світлана Іванівна, старший викладач  КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради».

         В межах методичного заходу акцентувалась увага на завданнях, які є важливими  в організації освітнього процесу, враховуючи виклики сьогодення. Тренерами були опрацьовані питання теоретичного спрямування щодо  підтримки й інтеграції в дитячі спільноти дітей, які опинилися в умовах війни. Учасники тренінгу мали можливість зрозуміти сутність понять:  аспекти соціальної інтеграції, соціальна адаптація, соціальна інклюзія, криза, стрес, стресостійкість, резильєнтність.

Важливим аспектом роботи було ознайомлення з навчально-методичними ресурсами ОДГ/ ОПЛ для розвитку демократичної взаємодії в дитячій спільноті міжнародної освітньої платформи «Living Democracy».  Педагоги закладів освіти мали можливість діяльнісно зануритись в проблематику  та разом з тренерами опрацювати наступні активності:  «Букет квітів», «Серця», «Імена – це більше, ніж просто букви», «Права дітей – витвір мистецтва», «Ми діти і маємо права», «Перші враження», «Вирішуємо конфлікти у шість кроків», «Наші права, обов’язки, правила», «Правила допомагають вирішувати конфлікти», «Стіна тиші», «Рішення, коли виграють обидві сторони», «Я бачу... Я думаю... Я відчуваю...».  Зазначалось, що дані вправи направлені на  розвиток в дітей толерантності, емпатії, сприяння згуртуванню дитячої спільноти через визначення ефективних стратегій подолання негативного впливу стереотипів та вироблення конструктивних правил спільнодії.

Цінністю навчання було те, що учасники отримали додатковий матеріал щодо ефективної міжособистісної комунікації та вправи на прокачування комунікативних навичок.

Успішною була рефлексія в онлайн-застосунку Раdlеt, де  педагоги поділилися своїми думками з таких позицій: «Було цікаво…», «Було корисно….»,  «Я думаю…..», «Моя позиція …», «Мої побажання…». Аналіз відповідей дає можливість стверджувати, що педагоги переконані в тому, що використання «Методичного порадника з використання ресурсів ОДГ/ОПЛ у роботі з дитячими спільнотами задля сприяння інтеграції дітей, які опинилися в умовах війни» є на часі і досить актуальним.