#Дискусійний простір «Нова українська школа: рухаємось разом» // Трек 2. Мовно-літературна освітня галузь (українська мова та література, зарубіжна література)

22 вер. 2023
Модератор: Світлана Свінтковська, координатор мовно-літературної освітньої галузі, тренер НУШ, старший викладач кафедри методики викладання і змісту освіти, методист вищої категорії НМЛ мовно-літературної освіти кафедри методики викладання і змісту освіти КЗВО «ОАНО».

21 вересня 2023 року ми продовжили роботу – віртуальну зустріч з нашими вчителями-словесниками,  на якій були присутні  117 вчителів української мови та літератури, зарубіжної літератури.

Якщо не відчуваєш любові

до школи, до дітей, то займайся

чим хочеш, але тільки не дітьми.

Бо робота з ними – викладання

та виховання – це мистецтво,

творчість, а не ремесло…

 

Тема для обговорення: «Траєкторія поступу вчителя та учня: проєкція взаємодії».

Модератор Світлана Свінтковська у своєму виступі поділилась думками, домислами, досвідом про педагогічну взаємодію учителя й учня на уроці, на перерві, в позаурочний час, наголошуючи, що це процес спілкування, націлений на формування всебічно розвиненої особистості. Це – одна з основних цілей педагогіки, яка містить певні напрямки: навчальні, соціальні і дидактичні. Загальновідомо, що співпраця – початок людського соціального  життя, тому саме взаємодія грає головну роль у комунікації. Це питання на сьогоднішній день є актуальним, оскільки спостерігається криза у вирішенні комплексного завдання виховання та навчання. Особливо це стосується сучасних 5-6-класників НУШ, які здобувають освіту в умовах воєнного стану.

Розглядались рекомендації щодо окремих питань здобуття освіти з української мови та літератури, зарубіжної літератури в закладах загальної середньої освіти у 2023/2024 навчальному році:

  • мета та викладання предметів мовно-літературної освітньої галузі;
  • пріоритетні підходи до організації освітнього процесу на уроках словесності;
  • організація освітньої діяльності в умовах війни;
  • рекомендації щодо підвищення якості знань й умінь здобувачів освіти;
  • нормативно-правове та навчально-методичне забезпечення, особливості викладання української мови та літератури, зарубіжної літератури в 5-6 класах;
  • підвищення рівня читацької грамотності;
  • акцентовано увагу на основних завданнях реформування базової середньої та повної загальної середньої освіти;
  • індивідуальна освітня траєкторія учня: принципи побудови, методи і форми реалізації;
  • система вимірювання й оцінювання результатів навчання.

Ірина Кодиш, учитель української мови та літератури вищої категорії, учитель-методист Одеського ліцею №71 Одеської міської ради Одеської області поділилася своїм практичним досвідом роботи у 5-6-х класах,  про взаємодію вчителя і учнів у подоланні освітніх втрат з української мови через когнітивний потенціал вебквестів (ігор). Було цікаво, Багато презентацій. Багато запитань і побажань.

Педагогічний такт, чуйне ставлення до учнів, безумовно, відіграють вирішальну роль в успішності праці вчителя. Це дуже важлива сторона майстерності педагога. і від неї багато в чому залежать взаємини між учителем і учнем.

Отже, працюємо далі, навчаємось, саморозвиваємось, мислимо критично, ділимося досвідом… Це наш освітянський фронт!

Адже сучасна освіта – майбутнє вільної України!

Дякуємо всім, хто долучився до заходу! Очікуємо на наступні зустрічі!