#Дискусійний простір «Нова українська школа: рухаємось разом» // Трек 2. Мовно-літературна освітня галузь (українська мова та література, зарубіжна література)
21 вересня 2023 року ми продовжили роботу – віртуальну зустріч з нашими вчителями-словесниками, на якій були присутні 117 вчителів української мови та літератури, зарубіжної літератури.
Якщо не відчуваєш любові
до школи, до дітей, то займайся
чим хочеш, але тільки не дітьми.
Бо робота з ними – викладання
та виховання – це мистецтво,
творчість, а не ремесло…
Тема для обговорення: «Траєкторія поступу вчителя та учня: проєкція взаємодії».
Модератор Світлана Свінтковська у своєму виступі поділилась думками, домислами, досвідом про педагогічну взаємодію учителя й учня на уроці, на перерві, в позаурочний час, наголошуючи, що це процес спілкування, націлений на формування всебічно розвиненої особистості. Це – одна з основних цілей педагогіки, яка містить певні напрямки: навчальні, соціальні і дидактичні. Загальновідомо, що співпраця – початок людського соціального життя, тому саме взаємодія грає головну роль у комунікації. Це питання на сьогоднішній день є актуальним, оскільки спостерігається криза у вирішенні комплексного завдання виховання та навчання. Особливо це стосується сучасних 5-6-класників НУШ, які здобувають освіту в умовах воєнного стану.
Розглядались рекомендації щодо окремих питань здобуття освіти з української мови та літератури, зарубіжної літератури в закладах загальної середньої освіти у 2023/2024 навчальному році:
- мета та викладання предметів мовно-літературної освітньої галузі;
- пріоритетні підходи до організації освітнього процесу на уроках словесності;
- організація освітньої діяльності в умовах війни;
- рекомендації щодо підвищення якості знань й умінь здобувачів освіти;
- нормативно-правове та навчально-методичне забезпечення, особливості викладання української мови та літератури, зарубіжної літератури в 5-6 класах;
- підвищення рівня читацької грамотності;
- акцентовано увагу на основних завданнях реформування базової середньої та повної загальної середньої освіти;
- індивідуальна освітня траєкторія учня: принципи побудови, методи і форми реалізації;
- система вимірювання й оцінювання результатів навчання.
Ірина Кодиш, учитель української мови та літератури вищої категорії, учитель-методист Одеського ліцею №71 Одеської міської ради Одеської області поділилася своїм практичним досвідом роботи у 5-6-х класах, про взаємодію вчителя і учнів у подоланні освітніх втрат з української мови через когнітивний потенціал вебквестів (ігор). Було цікаво, Багато презентацій. Багато запитань і побажань.
Педагогічний такт, чуйне ставлення до учнів, безумовно, відіграють вирішальну роль в успішності праці вчителя. Це дуже важлива сторона майстерності педагога. і від неї багато в чому залежать взаємини між учителем і учнем.
Отже, працюємо далі, навчаємось, саморозвиваємось, мислимо критично, ділимося досвідом… Це наш освітянський фронт!
Адже сучасна освіта – майбутнє вільної України!
Дякуємо всім, хто долучився до заходу! Очікуємо на наступні зустрічі!