Педагогічна студія для вчителів початкової школи «Майстерність як вимір професійної зрілості педагога»
10 листопада відбулася шоста сесія педагогічної студії для вчителів початкової школи «Майстерність як вимір професійної зрілості педагога».
Тему для сесії «Використання елементів STEM \ STEAM‒освіти як один із засобів формування навчально-пізнавальних компетентностей молодших школярів» було обрано з метою відпрацювання навичок організації інтегрованих уроків, проєктної діяльності з використанням STEM \ STEAM технологій.
STEM-освіта, це такий підхід до навчання дитини, коли за основу беруть не набуття знань, а вміння їх здобути, застосувати, опановуючи не окремі предмети, а за допомогою інтеграції чотирьох напрямів в єдине ціле.
Спікеркою студії була Тетяна Гуркіна, вчителька початкових класів Шабівського ліцею, яка поділилася з присутніми досвідом роботи з реалізації напряму STEM у початковій школі. За STEM-методикою, в центрі знаходиться практичне завдання чи проблема, яку учні вчаться вирішувати не в теорії, а практично – зразу на уроці, шляхом спроб і помилок. Т.Гуркіна зауважила, що уроки за такими технологіями стимулюють допитливість і підтримують інтерес до навчання й пошуку знань, мотивують до самостійних досліджень, що сприяє формуванню та розвитку навчально-пізнавальної компетентності молодших школярів.
Під час обговорення практичних вправ учасники студії одностайно підтримали думку про те, що STEM / STEAM технології – це великий вибір можливостей професійного розвитку, доступу до технологій учасників освітнього процесу, що вчить критично мислити, працювати як в команді, так і самостійно, мотивує до саморозвитку, самовдосконалення, створює можливість застосовувати набуті знання на практиці та в повсякденному житті.
STEM / STEAM – освіта також є одним із дієвих інструментів розвитку інноваційної компетентності вчителя.
В межах 6 сесії педагогічної студії Наталія Кравець (керівник студії) ознайомила учасників з можливостями використання ресурсів ОДГ/ОПЛ у роботі з дитячими спільнотами і запропонувала долучитися до участі у вправах «Імена - це більше, ніж просто букви» і «Система цінностей». Метою запропонованих активностей було сприяння згуртуванню дитячої спільноти через визначення ефективних стратегій для подолання негативного впливу стереотипів, спільних цінностей та вироблення принципів шанобливого ставлення до інтересів інших, імен одне одного; розвиток розуміння зв’язку права дитини на ім’я та людської гідності, навичок самопрезентації, активного слухання та ведення обговорень, вміння висловлювати та відстоювати власні погляди.
Закінчилася сесія загальною рефлексією «120 хвилин вдячності …», під час якої студійці мали можливість поділитися своїми відчуттями і враженнями.