Фахова студія «Модеруємо соціально-психологічний супровід»
Фахова студія «Модеруємо соціально-психологічний супровід»
Болдирєва Ганна акцентувала увагу на професійній діяльності співробітників ЦПР ПП та практичних психологів закладів освіти з формування у дітей здатності до емпатії, комунікації та співпраці. Розглянувши педагогічні аспекти інтеграції в дитячу спільноту дітей, які опинилися в умовах війни, учасниками студії складено етичний кодекс педагогічного працівника, практичного психолога закладу освіти. Розвиток м’яких навичок відбувався за напрямами: самосвідомість, самоконтроль, самомотивація, емпатія, налагодження стосунків. Задля успішного моделювання траєкторії поступу педагогів та учнів закладів освіти учасники студії, використовуючи інструменти конструктивної взаємодії, активно впоралися зі вправами: «Імена – це більше, ніж просто букви», «Перші враження», «Навчаємось та навчаємо спостерігати без оцінювання».
Олена Солнцева розкрила, наскільки важливими є аспекти психологічної допомоги та підтримки дітей та батьків, колег та близького оточення, підвищення рівня стресостійкості та розуміння поняття резильєнтності. Учасники студії опрацювали поняття стресового навантаження та емоційного стресу, підтримки дітей, які зазнали впливу стресогенних факторів та психотравмуючих подій. Було запропоновано та опрацьовано з учасниками добірку навчальних активностей, необхідних для інтеграції, самореалізації особистості, а саме вправи: «Букет квітів», «Усі різні, усі рівні», «Система цінностей», які окреслили багатоманітність, унікальність особистості, виявлення позитивних рис, важливості системи цінностей в житті кожної людини.
Впродовж фахової студії учасники зазначили, що в умовах війни дорослі та діти переживають низку почуттів та емоційних станів, неминучим наслідком яких є стани напруження та порушення внутрішньої гармонії. Тому важливість організації заходів щодо інтеграції, належного соціально-психологічного супроводу в закладі освіти і є вкрай важливою складовою освіти в умовах сучасних викликів.