«Вальдорфська педагогіка: принципи природовідповідності виховання»

24 квіт. 2024
24 квітня 2024 року відбувся педагогічний інтенсив за темою «Вальдорфська педагогіка: принципи природовідповідності виховання» Учасниками заходу стали 35 вихователів, вихователів-методистів, керівників закладів дошкільної освіти, спеціалісти відділів освіти, представники центрів підвищення професійного розвитку педагогічних працівників.

Відкрила педагогічній інтенсив Ірина Паламарчук, завідувач науково-методичної лабораторії дошкільної освіти кафедри дошкільної і початкової освіти, представила педагогічну технологію, яка покликана  забезпечити досягнення розвивальних завдань дошкільної освіти використовуючи принцип природовідповідності.

Інтенсив проводила Віра Мітюхіна, методист завідувач науково-методичної лабораторії дошкільної освіти, яка розкрила  особливості вальдорфської педагогіки, яка ознайомила присутніх з метою та змістом роботи вальдорфських закладів дошкільної освіти. Наголошено на відповідності даного підходу до Державного стандарту дошкільної освіти.

Окрему увагу Віра Мітюхіна звернула на те,  що завданням освітнього закладу є допомога здоровим чином сформувати дитину і навчити дитину головному – самостійно вирішувати проблеми для успішного життя у майбутньому. Було розкрито закономірності розвитку людини від народження до повноліття з позиції антропосовської педагогічної антропології. Продемонстровано важливість розвитку тілесності дитини як підґрунтя подальшого гармонійного розвитку.

Цікавість викликали приклади з роботи вальдорфських закладів: ткацька робота дітей, шиття, ліплення з тіста та воску, приготування їжі, спілкування з природою, які спрямовані на розвиток тактильних відчуттів. Розвитку органів чуття дитини сприяти воскове малювання, шиття ляльок власноруч, використання натуральних матеріалів (вовни, бавовни, деревини).  Педагогів зацікавило що в обладнанні та навчальних матеріалах предметно-просторового середовища вальдорфських закладів мають бути застосовані лише природничі матеріали.