Законопроєкт «Про дошкільну освіту»

12 черв. 2024
Закон України «Про дошкільну освіту» розроблено з метою удосконалення функціонування системи дошкільної освіти через урахуванням набутого за роки незалежності України інституційного досвіду, забезпечення рівного та безбар’єрного доступу кожного українця до якісної дошкільної освіти, упровадження альтернативних механізмів фінансування дошкільної освіти, охоплення дошкільною освітою та додатковою увагою держави дітей від самого народження, впровадження ідеї автономії закладу дошкільної освіти та академічної свободи педагога, розвитку закладів дошкільної освіти усіх форм власності та інших суб’єктів освітньої діяльності, підвищення якості дошкільної освіти.

Законопроєкт «Про дошкільну освіту» № 8030 ухвалено

Верховною Радою України в другому читанні

 

Закон України «Про дошкільну освіту» розроблено з метою удосконалення функціонування системи дошкільної освіти через урахуванням набутого за роки незалежності України інституційного досвіду, забезпечення рівного та безбар’єрного доступу кожного українця до якісної дошкільної освіти, упровадження альтернативних механізмів фінансування дошкільної освіти, охоплення дошкільною освітою та додатковою увагою держави дітей від самого народження, впровадження ідеї автономії закладу дошкільної освіти та академічної свободи педагога, розвитку закладів дошкільної освіти усіх форм власності та інших суб’єктів освітньої діяльності, підвищення якості дошкільної освіти.

Документ враховує євроінтеграційний курс української освіти та розкриває зміст пов’язаних з  цим вимог та концептуальних основ. Мета законопроекту полягає в поліпшенні умов праці для вихователів та розширенні прав батьків. 

Дошкільна освіта – це повноцінний рівень освіти, призначений для розвитку, виховання і навчання наших дітей у ранньому і дошкільному віці, для формування якісного людського капіталу. Кожна дитина повинна мати право здобувати і здобути якісну дошкільну освіту.

 

Документ унормовує:

  • ключові терміни дошкільної освіти; 

  • ключові поняття у термінології дошкільної освіти;

  • нові форми здобуття освіти: очна, мережева, дистанційна; визнання осередками дошкільної освіти не лише ЗДО, а й дошкільні підрозділи юридичних осіб публічного і приватного права, а також дитячі садочки, створені фізичними особами – підприємцями (але не в статусі юридичних осіб);

  • нові типи ЗДО: мобільний, сімейний, міні-садок, центр педагогічного партнерства;

  • використання освітніх та парціальних програм;

  • формат педагогічної ради;

  • право засновників встановлювати вищі посадові оклади, доплати, надбавки та додаткові винагороди;

  • право для всіх  педагогічних працівників ЗДО на щорічну відпустку 56 календарних днів;

  • зменшення навантаження для вихователів, інструкторів з фізкультури, психологів, соціальних педагогів, асистентів вихователів, методистів.

  • обов'язок засновників закладів дошкільної освіти та органів влади забезпечити педагогів ігровими, дидактичними, матеріально-технічними ресурсами;

  • встановлення доплат за перевищення норми дітей у групі; 

  • чіткий порядок зарахування дітей за територіальним принципом. 

  • умови про призначення та термін роботи керівника;

  • умови інституційного аудиту.

 

Батьки мають право:

  • вибору форми здобуття дошкільної освіти;

  • на територіальну доступність дошкільних закладів, яку забезпечуватимуть органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування;

  • формувати індивідуальну освітню траєкторію для дитини;

  • отримувати педагогічну підтримку.

  • на визначений обсяг часу для здобуття гарантованої Конституцією України «безоплатної дошкільної освіти» - до 11 годин на день.

 

©За матеріалами МОН України та Офіційний вебпортал парламенту України.