«НУШ 2024/2025: маршрути змін»

16 черв. 2024
З 12 по 14 червня для вчителів початкової школи, які в 2024/2025 навчальному році будуть працювати в 1 класі, працювала літня школа «НУШ 2024/2025: маршрути змін». Метою діяльності літньої школи було сприяння саморозвитку та самовдосконалення вчителів у здатності до здійснення ефективної професійної діяльності й удосконалення педагогічної майстерності.

З вітальним словом до учасників Літньої школи звернулася завідувач кафедри дошкільної і початкової освіти Ірина Сараєва, яка відзначила зацікавленість вчителів у заході і побажала вдалого навчання.

Завідувач науково-методичної лабораторії Наталія Кравець запропонувала учасникам долучитися до приготування магічного зілля з метою мотиваційного та емоційного налаштування та для успішного навчання впродовж всієї роботи літньої школи, погодження правил спільно дії й знайомства з програмою заходу.

Перший день літньої школи. Спікерами першого дня були Гуркіна Тетяна, вчитель початкової школи Шабівського ЗЗСО І-ІІІ ступенів, розкривши тему «Досліди поряд з нами. Перші кроки до великої науки» змотивувала вчителів до впровадження STEM-навчання вже у першому класі; Баландіна Ірина, вчитель початкової школи Одеського ліцею 13, зацікавила досвідом організації інтегрованого дня. Наталія Кравець запропонувала тему «Розвиток громадянської компетентності молодших школярів та демократичної взаємодії у дитячих спільнотах». Завершився перший день рефлексією «Колір мого настрою».

Другий день літньої школи. Спікер другого дня - Оксана Кузнєцова, проректор з науково-педагогічної та соціально-гуманітарної діяльності академії, ґрунтовно розкрила тему «Психологічна підтримка дитини: інструменти освітньої діяльності».

Цей день був насичений, цікавий і незабутній завдячуючи вчителям-практикам: Савенчук Ларисі, вчителю початкової школи Одеського ліцею 86, яка поділилася досвідом роботи з віднаходження ресурсів внутрішньої стабілізації педагога, зосередивши увагу на техніках відновлення та саморегуляції; Кузьмінській Наталії, вчителю початкової школи Одеського ліцю 72, яка дивувала створенням навчального контенту за допомогою цифрових інструментів; Попчук Вікторії, вчителю початкової школи, Одеського ліцею 86 за практичне розкриття теми «Активізація пізнавальної активності молодших школярів засобами мнемотехніки». Цікавою, пізнавальною та мотивуючою була інформація Костенка Олега, директора Українського освітянського видавничого центру «Оріон», засновника освітньої платформи «Файно» з теми «Компʼютерна дидактична гра як засіб мотивації учнів початкової школи до навчання». Завершився день рефлексією «Мелодія моєї творчості».

Третій день літньої школи. Цей день був присвячений гостьовим лекціям. Розпочався день з виступу Богосвятської Анни-Марії, кандидата філологічних наук, завідувача кафедри гуманітарної освіти Львівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, яка запропонувала учасникам класичні та сучасні стратегії текстової діяльності як інструменти для розвитку читацької грамотності учнів на уроках у першому класі.

Важливим моментом літньої школи стали гостьові лекції авторів та співавторів навчальних посібників та підручників для першого класу: Оксани Ларіної, співавтора навчального посібника «Математика. 1 клас», автора зошитів із математики та посібників для початкової школи видавництва «Літера ЛТД» з теми «Диференційований підхід на уроках математики: як дібрати «ключик» успіху до кожного учня» та теми          «Інтегрований підхід до навчання української мови та читання і курсу «Я досліджую світ»; з теми «Організація обчислювальної діяльності першокласників засобами сучасних посібників «Математика 1 клас» Наталії Листопад, наукової співробітниці відділу початкової освіти імені О. Я. Савченко Інституту педагогіки НАПН України, авторки підручників і навчальних посібників, теми «Методичні акценти в навчанні грамоти першокласників за посібником «Українська мова. Буквар», Катерини Пономарьової, кандидата педагогічних наук, старшого наукового співробітника. Людмила Ряба, методист з математики напрямку «Формула» видавництва «Лінгвіст» надзвичайно змістовно розкрила тему організації проєктої діяльності у першому класі взагалі і зокрема на уроці математики.

Завершилася робота літньої школи рефлексією «Сходинки мого зростання» на наданням зворотного зв’язку, побажаннями миру, натхнення і творчості й подальшої партнерської взаємодії.