(НЕ)КОНФЕРЕНЦІЯ "Мистецтво навчати(ся) жити" Освітній процес в умовах кризи: баланс безпеки та якості (дошкільна освіта)

21 серп. 2024
20 серпня 2024 року відбулася обласна (НЕ)КОНФЕРЕНЦІЯ "Мистецтво навчати(ся) жити". Учасниками другої панелі відкритої студії за темою "Освітній процес в умовах кризи: баланс безпеки та якості" стали 52 педагогічних працівників закладів дошкільної освіти.

(НЕ)КОНФЕРЕНЦІЯ "Мистецтво навчати(ся) жити"

Освітній процес в умовах кризи: баланс безпеки та якості  

(дошкільна освіта)

 

20 серпня 2024 року відбулася обласна (НЕ)КОНФЕРЕНЦІЯ "Мистецтво навчати(ся) жити". Учасниками другої панелі відкритої студії  за темою "Освітній процес в умовах кризи: баланс безпеки та якості" стали 52 педагогічних працівників закладів дошкільної освіти.

Педагоги мали змогу дізнатися про конкретні аспекти забезпечення якісного та безпечного освітнього процесу в ЗДО під час кризи: про особливості організації ігрової діяльності, створення безпечного середовища, психологічну підтримку педагогів. В умовах повномасштабної війни, українські заклади дошкільної освіти (ЗДО) зіштовхнулися з безпрецедентними викликами. З одного боку, вони мають забезпечити безпеку дітей, а з іншого – продовжити якісний освітній процес. Цей баланс є надзвичайно складним, але досяжним за умови комплексного підходу та адаптації до нових реалій.

Під час заходу Ірина Паламарчук, завідувач  науково-методичної лабораторії дошкільної освіти кафедри дошкільної і початкової освіти КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради» ознайомила учасників з ключовими аспектами освітнього процесу в ЗДО в умовах воєнного стану: 

  • створенням психологічно та фізично безпечного освітнього середовища,

  • взаємодії педагогічних колективів і батьків,

  • адаптацією освітніх програм з урахуванням нових умов та потреб дітей,

  • використанням інтерактивних методів навчання, ігор та занять для підтримки інтересу дітей та розвитку їхніх навичок,

  • створення сприятливого середовища для розвитку соціальних навичок дітей,

  • застосування міжнародної методики  оцінювання якості освітнього процесу ECERS-3.

  • застосування креативних підходів до організації освітнього процесу, використання нестандартних матеріалів та засобів.

Освітній процес у закладах дошкільної освіти в умовах кризи – це складний і багатогранний процес, який вимагає від усіх учасників системи освіти максимальної віддачі та взаємодії. Учасники зазначили що забезпечення безпеки дітей та підтримка їхнього всебічного розвитку є пріоритетними завданнями. Тільки спільними зусиллями ми зможемо створити для дітей безпечний та розвиваючий простір, незважаючи на всі труднощі.