(НЕ)КОНФЕРЕНЦІЯ "Мистецтво навчати(ся) жити" Освітній процес в умовах кризи: баланс безпеки та якості (дошкільна освіта)
(НЕ)КОНФЕРЕНЦІЯ "Мистецтво навчати(ся) жити"
Освітній процес в умовах кризи: баланс безпеки та якості
(дошкільна освіта)
20 серпня 2024 року відбулася обласна (НЕ)КОНФЕРЕНЦІЯ "Мистецтво навчати(ся) жити". Учасниками другої панелі відкритої студії за темою "Освітній процес в умовах кризи: баланс безпеки та якості" стали 52 педагогічних працівників закладів дошкільної освіти.
Педагоги мали змогу дізнатися про конкретні аспекти забезпечення якісного та безпечного освітнього процесу в ЗДО під час кризи: про особливості організації ігрової діяльності, створення безпечного середовища, психологічну підтримку педагогів. В умовах повномасштабної війни, українські заклади дошкільної освіти (ЗДО) зіштовхнулися з безпрецедентними викликами. З одного боку, вони мають забезпечити безпеку дітей, а з іншого – продовжити якісний освітній процес. Цей баланс є надзвичайно складним, але досяжним за умови комплексного підходу та адаптації до нових реалій.
Під час заходу Ірина Паламарчук, завідувач науково-методичної лабораторії дошкільної освіти кафедри дошкільної і початкової освіти КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради» ознайомила учасників з ключовими аспектами освітнього процесу в ЗДО в умовах воєнного стану:
-
створенням психологічно та фізично безпечного освітнього середовища,
-
взаємодії педагогічних колективів і батьків,
-
адаптацією освітніх програм з урахуванням нових умов та потреб дітей,
-
використанням інтерактивних методів навчання, ігор та занять для підтримки інтересу дітей та розвитку їхніх навичок,
-
створення сприятливого середовища для розвитку соціальних навичок дітей,
-
застосування міжнародної методики оцінювання якості освітнього процесу ECERS-3.
-
застосування креативних підходів до організації освітнього процесу, використання нестандартних матеріалів та засобів.
Освітній процес у закладах дошкільної освіти в умовах кризи – це складний і багатогранний процес, який вимагає від усіх учасників системи освіти максимальної віддачі та взаємодії. Учасники зазначили що забезпечення безпеки дітей та підтримка їхнього всебічного розвитку є пріоритетними завданнями. Тільки спільними зусиллями ми зможемо створити для дітей безпечний та розвиваючий простір, незважаючи на всі труднощі.