Всеукраїнська науково-практична конференція «Стратегії формування комунікативної культури в освіті: аксіологічні та безпекові орієнтири»
В роботі науково-практичної конференції взяли участь понад 173 науковців, викладачів, методистів, педагогів, фахівців закладів освіти, здобувачів вищої освіти з різних регіонів України, зокрема, Дніпропетровської, Донецької, Запорізької, Київської, Хмельницької областей та міста Києва. Громади Одещини представляли: Арциз, Березівка, Білгород-Дністровський, Біляївка, Болград, Ізмаїл, Любашівка, Одеса, Подільськ, Рені, Чорноморськ, Ширяєво.
Метою конференції стало обговорення аксіологічних і безпекових питань формування стратегії комунікативної культури в освіті та пошук шляхів їх забезпечення.
Учасників наукового зібрання привітали: В. В. Ягоднікова, доктор педагогічних наук, професор, проректор з науково-педагогічної та інноваційної діяльності КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради», І.В. Балашенко, кандидат філософських наук, доцент, завідувач кафедри філософії освіти КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради», наголосивши на актуальності та своєчасності обговорення питань комунікації та безпеки в сучасних освітніх процесах.
На пленарному засіданні учасники дізналися про введення теоретичних розробок в практику педагогічного процесу від І. В. Єршової-Бабенко, доктора філософських наук, професор, професора Українського державного університету імені Михайла Драгоманова; як визначати маркери безпеки при розробці стратегії комунікації розповідала К. М. Павленко, кандидат філософських наук, спеціалістка з питань освіти координаційного центру з розвитку сімейного виховання та розвитку дітей; про організаційну культуру закладу освіти в умовах трансформаційних змін говорив Р. В. Костенко, доктор педагогічних наук, професор кафедри філософії освіти КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради»; В. Л. Калюжний, заступник директора з виховної роботи Тилігульського аграрного фахового коледжу, голова ГО «Ветерани АТО Лиманщини» презентував стратегію партнерства як комунікативну культуру фахової передвищої освіти.
Питання, поставлені на пленарному засідані, знайшли свій розвиток під час роботи панельних дискусій. На першій панелі «Комунікативна культура закладу: стратегія, цінності, маркери безпеки» обговорювалися проблеми, пов'язані з формуванням комунікативної культури закладу освіти.
Про управління якістю освіти в сучасних умовах, розвиток комунікативної культури в навчанні йшлося на другій панелі «Організаційна культура закладу освіти: формування та управління».
Комунікаційна стратегія навчальних закладів в умовах війни обговорювалася на третій панелі «Стратегії комунікації: влада-школа-громада».
Значну кількість учасників, зокрема бібліотекарів шкіл, зібрала остання панель «Розвиток читацької компетентності: комунікативний підхід», що свідчить про важливість пошуку спільних шляхів розв’язання читацьких спроможностей школярів. Досвідом промоції читання поділилися фахівці публічних бібліотек Одеси та Чорноморська: Євгенія Лещенко, директорка Публічної бібліотеки імені Івана Рядченка з Чорноморська та заступник директора Одеської обласної бібліотеки для молоді Лариса Маленко.
На важливості побудови комунікації між громадою, школою, батьками, бібліотекою, на змісті та напрямах соціокультурної роботи зупинилася у виступі Ольга Нагорнюк, завідувачка відділу соціокультурної діяльності ООУНБ імені М. С. Грушевського. Про те, як використовувати ресурси Українського Інституту книги, про можливості поповнення фондів книгозбірень говорила Ксенія Сорокіна, провідна бібліотекарка ООУНБ імені М. С. Грушевського.
На завершення конференції учасники ухвалили рішення Всеукраїнської науково-практичної конференції «Стратегії формування комунікативної культури в освіті: аксіологічні та безпекові орієнтири» щодо сприяння подальшому розвитку єдиного науково-освітнього простору шляхом партнерства освітньої, соціокультурної та інформаційної діяльності закладів освіти, бібліотек та громадських організацій через спільні програми та проєкти з урахуванням потреб громад / суспільства.