«Вальдорфська педагогіка: методи соціального виховання дітей дошкільного віку»

1 лист. 2024
31 жовтня 2024 року відбувся практичний інтенсив «Вальдорфська педагогіка: методи соціального виховання дітей дошкільного віку». Учасниками заходу стали 27 вихователів, вихователів-методистів, керівників закладів дошкільної освіти, спеціалісти відділів освіти, представники центрів підвищення професійного розвитку педагогічних працівників.

31 жовтня 2024 року відбувся практичний інтенсив «Вальдорфська педагогіка: методи соціального виховання дітей дошкільного віку». Учасниками заходу стали 27 вихователів,  вихователів-методистів, керівників закладів дошкільної освіти, спеціалісти відділів освіти, представники центрів підвищення професійного розвитку педагогічних працівників.

Ірина Паламарчук, завідувач науково-методичної лабораторії дошкільної освіти кафедри дошкільної і початкової освіти,  привітала колег, акцентувала увагу на актуальності теми, та вказала що перед дошкільною педагогічною наукою та практикою в теперішній  час стоять задачі утворення найбільш ефективних умов для формування соціально-адаптованої дитини. Особливе значення набувають питання формування у дітей навичок спілкування і ефективної взаємодії з іншими дітьми, дорослими людьми, виховання у них гуманного відношення до інших дітей, одноліток, дорослих людей.

Віра Мітюхіна, методист   науково-методичної лабораторії дошкільної освіти ознайомила присутніх з методами соціалізації дошкільників, основними принципиами вальдорфськой педагогіки та  її внеском в сучасну освіту. Було підкреслено, що у вальдорфській педагогіці завданням дорослого є створення оточення яке  сприяє розвитку дитини і є спонуканням до  надбання необхідного досвіду який стимулює його соціальну взаємодію і створює одночасно  захисний простір, в якому дитина може розкритися. 

Під час заходу, було продемонстровано, як створюється предметно-просторове середовище  вальдорфського дитячого садка, яким чином  вихователі реалізують методи соціального виховання, які інструменти вони застосовують щодо утворення соціальних компетенцій у вихованні дошкільників.    Зацікавленість учасників викликали  заходи і прийоми для  формування соціальних компетентностей дітей дошкільного віку які можна використовувати  для гармонійного розвитку дитини. Важливою складовою діяльності є педагогічно правильно побудоване середовище, якщо воно впорядковане, надійне, безпечне, ритмічно сконструйоване, душевно укріплене і духовно автентичне.