«Вальдорфська педагогіка: методи соціального виховання дітей дошкільного віку»
31 жовтня 2024 року відбувся практичний інтенсив «Вальдорфська педагогіка: методи соціального виховання дітей дошкільного віку». Учасниками заходу стали 27 вихователів, вихователів-методистів, керівників закладів дошкільної освіти, спеціалісти відділів освіти, представники центрів підвищення професійного розвитку педагогічних працівників.
Ірина Паламарчук, завідувач науково-методичної лабораторії дошкільної освіти кафедри дошкільної і початкової освіти, привітала колег, акцентувала увагу на актуальності теми, та вказала що перед дошкільною педагогічною наукою та практикою в теперішній час стоять задачі утворення найбільш ефективних умов для формування соціально-адаптованої дитини. Особливе значення набувають питання формування у дітей навичок спілкування і ефективної взаємодії з іншими дітьми, дорослими людьми, виховання у них гуманного відношення до інших дітей, одноліток, дорослих людей.
Віра Мітюхіна, методист науково-методичної лабораторії дошкільної освіти ознайомила присутніх з методами соціалізації дошкільників, основними принципиами вальдорфськой педагогіки та її внеском в сучасну освіту. Було підкреслено, що у вальдорфській педагогіці завданням дорослого є створення оточення яке сприяє розвитку дитини і є спонуканням до надбання необхідного досвіду який стимулює його соціальну взаємодію і створює одночасно захисний простір, в якому дитина може розкритися.
Під час заходу, було продемонстровано, як створюється предметно-просторове середовище вальдорфського дитячого садка, яким чином вихователі реалізують методи соціального виховання, які інструменти вони застосовують щодо утворення соціальних компетенцій у вихованні дошкільників. Зацікавленість учасників викликали заходи і прийоми для формування соціальних компетентностей дітей дошкільного віку які можна використовувати для гармонійного розвитку дитини. Важливою складовою діяльності є педагогічно правильно побудоване середовище, якщо воно впорядковане, надійне, безпечне, ритмічно сконструйоване, душевно укріплене і духовно автентичне.