«Асистивні технології в освіті: практика використання альтернативної комунікації для дітей з особливими освітніми потребами»

12 лист. 2024
12 листопада 2024 року відбулася зустріч педагогів закладів дошкільної освіти під час проведення практичного онлайн-інтенсиву «Ресурси, стратегії, практики».

Захід присвячений актуальним питанням використання альтернативної та додаткової комунікації в роботі з дітьми дошкільного віку, які мають особливі освітні потреби. Тема практичного інтенсиву  «Асистивні технології в освіті: практика використання альтернативної комунікації для дітей з особливими освітніми потребами», спікер – старший викладач кафедри дошкільної і початкової освіти Трофименко Ольга Анатоліївна.

Учасники розглянули поняття альтернативної та додаткової комунікації, детально зупинившись на особливостях її застосування в роботі з дітьми дошкільного віку. Був представлений алгоритм впровадження у практику освітнього процесу такий ефективний засіб альтернативної комунікації, як картки PECS, а також способи використання комунікативних книжок у процесі взаємодії з дітьми з ООП.

Ознайомившись із запропонованими електронними ресурсами та додатками, педагоги знайшли для себе багато цікавої і корисної інформації та відчули бажання детальніше ознайомитися з технологіями альтернативної та додаткової комунікації.

Спікер акцентувала увагу, що на теперішній час в рамках  міжнародного грантового проєкту Erasmus+ «Ready4Sсhool: Готовність до навчання у школі дошкільників за програмою АВА», учасником якого є КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради», розробляється методичний комплекс, який стане в нагоді вихователям у роботі з дітьми з особливими освітніми потребами.