Практичний інтенсив. Медіаграмотність, безпека та інформаційна гігієна педагогів закладів дошкільної освіти

22 лист. 2024
21 листопада 2024 року педагоги закладів дошкільної освіти взяли участь у практичному інтенсиві на тему «Медіаграмотність, безпека та інформаційна гігієна педагогів закладів дошкільної освіти». Захід організовано з підвищення рівня медійної обізнаності та сприяння розвитку критичного мислення у педагогічній спільноті.

Практичний інтенсив. Медіаграмотність, безпека та інформаційна гігієна педагогів закладів дошкільної освіти

 

21 листопада 2024 року педагоги закладів дошкільної освіти взяли участь у практичному інтенсиві на тему «Медіаграмотність, безпека та інформаційна гігієна педагогів закладів дошкільної освіти».    

Захід організовано з підвищення рівня медійної обізнаності та сприяння розвитку критичного мислення у педагогічній спільноті.

Інтенсив проводила завідувач  науково-методичної лабораторії дошкільної освіти Ірина Паламарчук.

Учасники мали можливість ознайомитися з поняттям «медіаграмотність», інформаційна гігієна, визначити вимоги Державного стандарту дошкільної освіти з формування цифрової компетентності дитини передшкільного віку, роль педагога у формуванні медіаосвітніх компетентностей у дітей та визначити актуальні виклики інформаційного середовища в роботі з дітьми дошкільного віку, отримати практичні рекомендації щодо роботи з інформацією. 

Обговорені ключові теми: як навчити дитину бути медіа грамотною, відрізняти реальність від реалістичності, справжнє від фантастичного; які правила з медіаграмотності для дітей дошкільного віку; які їх критерії оцінювання. Особливу увагу педагогів привернуло обговорення питання  ключових ризиків, з якими можуть зіткнутися діти в мережі, як розпізнавати фейки, маніпуляції та дезінформацію у медіа просторі, методи захисту та профілактика кіберзагроз, правила безпечної поведінки в Інтернеті та робота з джерелами інформації.

Ірина Паламарчук надала практичні інструменти для роботи у сфері медіаграмотності, ідеї простих розвивальних ігор для дітей дошкільного віку.

Захід сприяв формуванню у педагогів критичного мислення, усвідомлення важливості інформаційної безпеки та відомості про вплив медіа на дітей дошкільного віку. Учасники отримали методичні матеріали та рекомендації для засвоєння отриманих знань у своїй професійній діяльності.