Практичний інтенсив. Медіаграмотність, безпека та інформаційна гігієна педагогів закладів дошкільної освіти
Практичний інтенсив. Медіаграмотність, безпека та інформаційна гігієна педагогів закладів дошкільної освіти
21 листопада 2024 року педагоги закладів дошкільної освіти взяли участь у практичному інтенсиві на тему «Медіаграмотність, безпека та інформаційна гігієна педагогів закладів дошкільної освіти».
Захід організовано з підвищення рівня медійної обізнаності та сприяння розвитку критичного мислення у педагогічній спільноті.
Інтенсив проводила завідувач науково-методичної лабораторії дошкільної освіти Ірина Паламарчук.
Учасники мали можливість ознайомитися з поняттям «медіаграмотність», інформаційна гігієна, визначити вимоги Державного стандарту дошкільної освіти з формування цифрової компетентності дитини передшкільного віку, роль педагога у формуванні медіаосвітніх компетентностей у дітей та визначити актуальні виклики інформаційного середовища в роботі з дітьми дошкільного віку, отримати практичні рекомендації щодо роботи з інформацією.
Обговорені ключові теми: як навчити дитину бути медіа грамотною, відрізняти реальність від реалістичності, справжнє від фантастичного; які правила з медіаграмотності для дітей дошкільного віку; які їх критерії оцінювання. Особливу увагу педагогів привернуло обговорення питання ключових ризиків, з якими можуть зіткнутися діти в мережі, як розпізнавати фейки, маніпуляції та дезінформацію у медіа просторі, методи захисту та профілактика кіберзагроз, правила безпечної поведінки в Інтернеті та робота з джерелами інформації.
Ірина Паламарчук надала практичні інструменти для роботи у сфері медіаграмотності, ідеї простих розвивальних ігор для дітей дошкільного віку.
Захід сприяв формуванню у педагогів критичного мислення, усвідомлення важливості інформаційної безпеки та відомості про вплив медіа на дітей дошкільного віку. Учасники отримали методичні матеріали та рекомендації для засвоєння отриманих знань у своїй професійній діяльності.