«Альтернативна педагогіка: аспекти, інструменти, дієві практики»

2 груд. 2024
29 листопада 2024 року відбувся педагогічний інтенсив «Альтернативна педагогіка: аспекти, інструменти, дієві практики», який об’єднав вихователів, вихователів-методистів, керівників закладів дошкільної освіти, спеціалістів відділів освіти, представників центрів підвищення професійного розвитку педагогічних працівників.

29 листопада  2024 року відбувся педагогічний інтенсив «Альтернативна педагогіка: аспекти, інструменти, дієві практики», який об’єднав вихователів,  вихователів-методистів, керівників закладів дошкільної освіти, спеціалістів відділів освіти, представників центрів підвищення професійного розвитку педагогічних працівників.

Завідувач кафедри дошкільної і початкової освіти, Ірина Сараєва, привітала учасників зустрічі  та звернула увагу на те, що у складних умовах сьогодення, батьки все частіш шукають альтернативну освіту для  своїх дітей. Тому важливо вміти орієнтуватись у особливостях педагогічних парадигм альтернативної педагогіки, її   значущих якостях і недоліках.

Віра Мітюхіна, методист науково-методичної лабораторії дошкільної освіти розповіла про сучасні  альтернативні  системи освіти, які є найбільш привабливими для батьків і природовідповідними  щодо розвитку дітей та познайомила з різновидами альтернативної педагогіки: «Будинок вільної дитини» М. Монтессорі,  Вальдорфський  дитячий садок, «Школа успіху і радості» С.Френе, технології раннього навчання М.Зайцева, Г. Домана, технологія розвитку творчої особистості Г.Альтшуллера, технологія фізичного виховання дітей М.Єфименка, Хоумскулінг.

У сьогоденні альтернативними закладами дошкільної освіти також є центри розвитку дитини, головна мета яких надавати певні заняття та навички, які цікаві дитині дошкільного віку, рівень яких не задовольняє під час традиційного навчання та виховання. Заняття у центрах розвитку проводяться з урахуванням вікових можливостей дітей, спрямовані на розвиток емоційного інтелекту та ранньої соціалізації дошкільнят.

Під час зустрічі фахівцям дошкільної освіти були представлені методи та інструменти, альтернативних систем які застосовуються у своїй щоденній практиці, саме те, що кожен вихователь усвідомлено може впроваджувати і враховувати при плануванні та організації освітнього процесу в закладі дошкільної освіти та для гармонійного розвитку дитини.