Дискусійний простір «НУШ: свобода і можливості вчителя та учня» // «Свобода і відповідальність педагога: у фокусі навчально-методичні комплекси»

Дискусійний простір «НУШ: свобода і можливості вчителя та учня» //
«Свобода і відповідальність педагога:
у фокусі навчально-методичні комплекси»
11 березня 2025 року керівники закладів освіти, директори та консультанти центрів професійного розвитку педагогічних працівників Одещини долучилися до дискусійного простору Академії. Тема зустрічі: «Свобода і відповідальність педагога: у фокусі навчально-методичні комплекси».
Модератор заходу Болдирєва Ганна, методист НМЛ управлінської діяльності та забезпечення якості освіти кафедри філософії освіти, зазначила, що в умовах освітніх змін значно зростає відповідальність педагогічних працівників за якість та своєчасність, наданих учням та ученицям знань та інформації, розкриття їх змісту та практичної спрямованості.
З метою забезпечення академічної свободи вчителя у виборі підручників учасникам заходу авторами та співавторами був запропонований кейс сучасних підручників для учнів 8-го класу закладів загальної середньої освіти: «Українська мова», «Українська література», «Література (українська та зарубіжна)», «Громадянська освіта».
Спікерами виступили фахівці, які захоплені своєю справою: Горошкіна Олена Миколаївна, доктор пед.н., професор, завідувачка відділу української мови Інституту педагогіки НАПН України; Яценко Таміла Олексіївна, доктор пед.н., головний науковий співробітник відділу навчання української мови та літератури Інституту педагогіки НАПН України, керівник авторського колективу модельних навчальних програм і підручників української літератури й інтегрованого курсу літератури для 5–9-х класів; Слижук Олеся Алімівна, канд.пед.н., доцент, провідний науковий співробітник відділу навчання української мови та літератури Інституту педагогіки НАПН України, співавторка модельних навчальних програм і підручників української літератури й інтегрованого курсу літератури для 5–9-х класів; Тригуб Ірина Анатоліївна, канд. пед.н., директорка Пристоличного центру професійного розвитку педагогічних працівників Бориспільского р-ну Київської обл., співавторка модельних навчальних програм і підручників української літератури й інтегрованого курсу літератури для 5–9-х класі; Охредько Олег Едуардович, аналітик ГО «Альменда», співавтор підручника «Громадянська освіта».
Свобода вчителя — це можливість творчо підходити до навчання, застосовувати новітні методики, розвивати критичне мислення та надихати своїх учнів. Проте ця свобода тісно пов’язана з відповідальністю — за якість знань, виховання та підтримку кожної дитини на її шляху до самореалізації
Змінюємо освітній простір разом! Спільнодія продовжується.