Психологічний марафон «Актуальні проблеми психологічної та соціальної адаптації в умовах кризового суспільства»

24 квіт. 2025
Відповідно до плану роботи КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради» з нагоди Всеукраїнського дня психолога 24 квітня 2025р. в режимі оn-line Центром практичної психології та соціальної роботи проведено психологічний марафон «Актуальні проблеми психологічної та соціальної адаптації в умовах кризового суспільства» в якому прийняли участь 224 практичних психологів, соціальних педагогів, педагогічних працівників, фахівців центрів психологічної допомоги.

Психологічний марафон

«Актуальні проблеми психологічної та соціальної адаптації в умовах кризового суспільства»

 

Відповідно до плану роботи КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради» з нагоди  Всеукраїнського дня психолога 24 квітня 2025р. в режимі оn-line Центром практичної психології та соціальної роботи проведено психологічний марафон «Актуальні проблеми психологічної та соціальної адаптації в умовах кризового суспільства» в якому прийняли участь 224 практичних психологів, соціальних педагогів, педагогічних працівників, фахівців центрів психологічної допомоги.

Метою марафону була професійна співпраця, підтримка та обізнаність фахівців освіти в питаннях психологічної та соціальної адаптації в умовах кризового суспільства, натхнення та обмін досвідом між тими, хто щодня підтримує інших.

У психологічному марафоні прийняли участь спікери з Одеської, Херсонської областей, розкривши актуальні питання сучасної освіти в умовах кризи.

Ангеліна Лєскова – старший викладач кафедри психології, соціальної роботи та інклюзивної освіти КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради» представила тему «Адаптивні стратегії особистості педагога НУШ в умовах сучасного кризового стану», проаналізувавши основні виклики сучасного суспільства, які вимагають адаптації, різні класифікації копінг-стратегій, адаптивні стратегії особистості в умовах війни, використання моделі «BASIC Ph» М. Лахада.

Дар’я Барієва – магістр психології, кризовий психолог, член Національної психологічної асоціації психологів та консультантів із сексуальної освіти,  ведуча груп підтримки для дорослих та дітей в проєкті  «Поруч від Всеукраїнського громадського центру «Волонтер», психолог Ковельского ІРЦ, яка розкрила тему «Психологічна та соціальна адаптація дітей ВПО у закладах дошкільної та шкільної освіти», зазначила  про необхідність надання постійної психологічної та педагогічної підтримки дітям ВПО, допомагаючи їм долати наслідки стресу, адаптуватися до нового освітнього середовища.

Ганна Скотар – викладачка кафедри теорії й методики виховання, психології та інклюзивної освіти Херсонської академії неперервної освіти висвітлила тему «Емоційне вигорання педагогів в умовах війни: причини, наслідки та коупінг стратегії» ознайомила учасників з проблемою емоційного вигорання педагогів в умовах війни, його причинами, наслідками та копінг стратегіями.

Анастасія Караваєва – директорка початкової школи Березівської міської ради Одеської області, практичний кризовий психолог, яка висвітлила тему «Педагог як безпечний дорослий: плекаємо комфортне освітнє середовище», зазначивши, що створення безпечного освітнього середовища, це одне з першочергових завдань закладу освіти в умовах війни.

Олена Бальбуза – завідувачка Одеського обласного ресурсного  центру  з підтримки інклюзивної освіти КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради» провела майстер-клас «Глибини несвідомого: Використання метафоричних карт у роботі з внутрішніми станами та ресурсами особистості», представила метафоричні асоціативні карти як глибинний інструмент роботи психолога, який має терапевтичні можливості, сприяючи усвідомленню, переосмисленню травматичного досвіду, розвитку емпатії та пошуку нових рішень.

Ірина Паламарчук – завідувачка науково-методичної лабораторії дошкільної освіти КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради», ознайомила учасників з міжнародним проєктом «Ready4School: підготовка до школи дітей з РАС», означивши особливості роботи вихователів з дітьми дошкільного віку, які мають розлади аутистичного спектру.

Учасники марафону мали можливість обмінятися думками та відзначили актуальність розглянутих питань щодо сучасних підходів психологічної підтримки учасників освітнього процесу,  професійного та емоційного вигорання вчителя в умовах війни, психологічної та соціальної адаптації дітей у закладах дошкільної та шкільної освіти,  адаптивних стратегій особистості педагога НУШ.