#(Не)конференція «Мистецтво навчати(ся) жити»//Відкрита студія вчителів мовно-літературної освітньої галузі (українська мова та література, зарубіжна література //панель Б «Освітній процес: баланс без

#(Не)конференція «Мистецтво навчати(ся) жити»//Відкрита студія вчителів мовно-літературної освітньої галузі (українська мова та література, зарубіжна література //панель Б «Освітній процес: баланс безпеки та якості»
Людина нібито не літає...
А крила має. А крила має!
Ліна Костенко
Напередодні нового навчального року учителі-словесники Одещини взяли участь у (Не) конференції «Мистецтво навчати(ся) жити», доєднавшись до роботи відкритої студії панелі Б «Освітній процес: баланс безпеки та якості» у форматі онлайн.
У своїх виступах спікери акцентували увагу на висвітленні актуальних питань мовно-літературної освіти у сучасних умовах. Зокрема, Світлана Свінтковська, методист науково-методичної лабораторії суспільно-гуманітарної освіти КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради», координатор мовно-літературної освітньої галузі НУШ представила освітній навігатор для вчителів-словесників на 2025/2026 навчальний рік, що стане практичним орієнтиром у плануванні та реалізації освітнього процесу.
Учасники студії разом зі спікером Надією Герасімчук, учителем української мови та літератури Одеської гімназії №26 Одеської міської ради, тренером НУШ, долучились до обговорення питання «Мистецтво жити і навчати через слово: досліджую – розумію – ціную». Визначали роль учителя, як креативного дослідника, у вдосконаленні власної практики, пошуку інноваційних рішень, адаптації стратегій до потреб учнів. Звернули увагу на формування мовної культури, розвиток етичних і громадянських цінностей, усвідомлення значення слова як інструмента пізнання світу та самопізнання. Практичну цінність вбачали у впровадженні уроків-досліджень, як основи розвитку критичного мислення та виховання ціннісних орієнтирів сучасних учнів.
До дискусії про ключову роль читання у розвитку емпатії, когнітивних навичок та соціального інтелекту учнів у сучасному світі запросили учасників студії спікери Ірина Кодиш, учитель української мови та літератури Одеського ліцею №73 Одеської міської ради, тренер НУШ та Ксенія Ворожбит, учитель української мови та літератури ліцею №4 імені В’ячеслава Чорновола Південнівської міської ради Одеського району Одеської області. Вони надали практичні поради щодо створення безпечного емоційного середовища та формування позитивного клімату в учнівських колективах НУШ засобами читання.
Концептуальні засади мовно-літературної освітньої галузі, які визначають нові підходи до навчання та формування компетентностей висвітлила Дарина Куц, методист мовно-літературної освітньої галузі видавництва «Ранок». Учасники студії ознайомились зі способами інтеграції в календарно-тематичне планування ключових цінностей, принципів та компетентностей, ділились ідеями для мотивації учнів на уроках словесності.
Особливе зацікавлення учасників студії викликало актуальне питання, презентоване Олександром Авраменком, заслуженим працівником освіти України, багаторазовим переможцем національного конкурсу підручників для закладів середньої освіти. Відбувся конструктивний активний діалог, ініційований спікером, в ході якого педагоги обговорювали діяльнісні підходи до вимірювання (оцінювання) навчальних досягнень за групами результатів з української мови, літератури та зарубіжної літератури. Також окремо зупинилися на плануванні роботи й виборі ефективних видів діяльності для досягнення очікуваних результатів. Педагоги отримати нові методичні орієнтири, обмінялися досвідом та наповнили власні кейси ефективними інструментами для забезпечення якості освітнього процесу.
Робота відкритої студії вчителів-філологів в межах щорічної (Не)конференції «Мистецтво навчатися жити» стала майданчиком для професійного зростання педагогів та спільного пошуку рішень для забезпечення якості мовно-літературної освіти навіть у складних обставинах сьогодення.
Презентаційні матеріали спікерів відкритої студії вчителів мовно-літературної освітньої галузі//панель Б «Освітній процес: баланс безпеки та якості» розміщено на сайті «Школа в цифровому світі» за покликанням: https://itschool.oano.od.ua/uk/site/studiya-vchiteliv-movno-l.html
Вчителі-філологи! Розпочинаємо новий навчальний 2025/2026 навчальний рік з вірою в Перемогу. Миру в Україні!