Впровадження інклюзивних підходів на основі прикладного аналізу поведінки: навчання в Брно для українських і македонських фахівців

Впровадження інклюзивних підходів на основі прикладного аналізу поведінки: навчання в Брно для українських і македонських фахівців
Упродовж 8–12 вересня співробітники Одеської академії неперервної освіти взяли участь у навчальному курсі «Підтримка інклюзивної освіти та прикладного аналізу поведінки (ABA) для фахівців з України та Північної Македонії», що відбувся на факультеті педагогіки Університету імені Масарика (Брно, Чехія). Захід було реалізовано в межах міжнародного проєкту Visegrad+ «На шляху до інклюзивних практик і підтримки позитивної поведінки в освіті та соціальній роботі».
Проєкт об’єднав університети та освітні інституції з Чехії, Словаччини, Польщі, Північної Македонії та України. Одеську академію неперервної освіти в робочій групі представляє Наталія Заварова, старший викладач кафедри психології, соціальної роботи та інклюзивної освіти.
Програма курсу включала ознайомлення з ключовими поняттями прикладного аналізу поведінки (ABA), методами оцінки та корекції поведінки, інтервенціями, стратегіями зменшення проблемної поведінки, а також принципами вербальної поведінки й етичними аспектами застосування ABA. Учасники мали змогу відпрацювати практичні стратегії впровадження інклюзивних методик у школах та соціальних установах, пройти тренінг з технік ABA та обговорити можливості інтеграції інклюзивності в освітнє середовище. Окремим елементом програми стала презентація онлайн-курсу для вчителів, соціальних працівників та інших фахівців, який знайомить із застосуванням принципів ABA в інклюзивній освіті, охоплює базові знання та розглядає практичні аспекти роботи з проблемною поведінкою.
Команда Одеської академії неперервної освіти щиро дякує Університету імені Масарика в особі prof. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D., M.Sc. за теплу гостинність і створення сприятливих умов для професійного розвитку учасників. Окрема подяка тренеркам Alla Moskalets, M.Ed., та Mgr. Kateryna Ivanova за високий професіоналізм, цінні практичні поради та натхнення до подальшого впровадження інклюзивних підходів на основі прикладного аналізу поведінки.
Також висловлюємо вдячність колегам з Університету Тетово (Північна Македонія) за відкритість до співпраці та партнерства, що сприяє спільному розвитку інклюзивної освіти у міжнародному контексті.