Вебінар, присвячений постаті професора Артемія Готалова-Готліба

20 лист. 2025
19 листопада в межах спільної культурно-освітньої ініціативи Одеської академії неперервної освіти та Педагогічного музею України відбувся вебінар, присвячений постаті професора Артемія Готалова-Готліба — педагога, науковця, методиста та людини непростої епохи.

Освітяни й науковці зібралися на вебінар, щоб вшанувати пам’ять та здобутки Артемія Готалова-Готліба.

19 листопада в межах спільної культурно-освітньої ініціативи Одеської академії неперервної освіти та Педагогічного музею України відбувся вебінар, присвячений постаті професора Артемія Готалова-Готліба — педагога, науковця, методиста та людини непростої епохи.

За традицією, всіх учасників заходу привітала ректор Академії, кандидат філософських наук Любов Задорожна.

Подія стала майданчиком, де сучасні українські науковці створили спільний інтелектуальний простір, у якому перетиналися різні школи, методи та дослідницькі оптики. У виступах природно поєднувалися індуктивні підходи (увага до джерел, фактів і мікробіографічних деталей) та дедуктивні — орієнтовані на ширші педагогічні й культурно-історичні узагальнення.

Таке перехрестя методів дозволило побачити спадщину Готалова-Готліба багатогранно й об’ємно.

До вебінару долучилися провідні дослідники української педагогіки:

·         Ольга Сухомлинська — доктор педагогічних наук, професор, академік НАПН України;

·         Олександр Міхно — доктор педагогічних наук, директор Педагогічного музею України;

·         Неля Кузнєцова — кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри педагогіки та освітнього менеджменту Академії;

·         Людмила Саєнко — кандидатка історичних наук, завідувач науково-педагогічної бібліотеки Академії;

·         Валерій Левченко — кандидат історичних наук, професор кафедри соціальних та гуманітарних дисциплін Одеського національного морського університету.

Приклад життя та діяльності Артемія Готалова-Готліба нагадує: історичні постаті рідко бувають однозначними. Наше завдання — бачити ширше, брати з минулого те, що працює на розвиток освіти сьогодні, а суперечливе залишати в площині спокійного історичного аналізу.

Так працює зріла культурна пам’ять — пам'ять, що зцілює, поглиблює розуміння й додає сенсів.