Супервізія в Новій українській школі
Процес впровадження інновацій в педагогічній діяльності потребує широкого застосування практик професійної підтримки та допомоги. Однією з технологій такої роботи є супервізія, що розглядається як інструмент покращення якості освіти та стандартів діяльності фахівця або закладу освіти.
Метою проведення супервізії є психолого-педагогічний та методичний супровід педагогічних працівників закладів освіти, спрямований на їх професійний та особистісний розвиток, подолання ними власних професійних труднощів і удосконалення професійних компетентностей відповідно до завдань Концепції «Нова українська школа».
Основні завдання проведення супервізії
- консультування педагогічних працівників з актуальних питань щодо впровадження Концепції «Нова українська школа», реалізації освітніх програм і навчальних планів, організації безпечного та інклюзивного освітнього середовища, впровадження сучасних методик і технологій навчання, використання інформаційно-комунікаційних і цифрових технологій;
- зміцнення позитивної самооцінки і професійної самоідентифікації педагогічного працівника, зменшення рівня професійного стресу та запобігання емоційному вигорянню;
- розвиток життєстійкості, психоемоційна підтримка педагогічних працівників у подоланні складних обставин, стимулювання до особистісного зростання;
- сприяння налагодженню партнерської взаємодії всіх учасників освітнього процесу задля реалізації завдань НУШ, побудови демократичної моделі управління закладом освіти;
- розвиток культури і практики створення та діяльності професійних спільнот;
- коригування процесу професійного розвитку педагогічних працівників, стратегії та організації методичної роботи, науково-методичної підтримки та роботи з персоналом у закладах освіти;
- здійснення індивідуального супроводу педагогічних працівників, що спрямований на розвиток їх професійних компетентностей, спонукає до процесу самоосвіти і самовдосконалення.
Центр супервізії та наставництва
Одеська академія неперервної освіти системно здійснює підтримку розвитку супервізії у закладах освіти як складової впровадження Концепції «Нова українська школа». З 2018 року відбувається підготовка регіональних педагогів-супервізорів, здійснюється діяльність з професійного розвитку таких фахівців, проводиться інформаційна робота щодо популяризації супервізії як практики професійного консультування. З 2021 року в Академії працює Центр супервізії та наставництва з метою впровадження й науково-методичного супроводу супервізії та наставництва в закладах освіти та інших організаціях і установах, котрі здійснюють освітню, інноваційну, методичну, наукову діяльність.
Основними завданнями діяльності Центру є:
- здійснення супервізії та наставництва у закладах освіти та інших організаціях і установах, котрі реалізують освітню, інноваційну, методичну, наукову діяльність;
- консультативна допомога у питанні організації і проведення супервізії та наставництва як процесу професійної підтримки та допомоги педагогічним працівникам та керівникам закладів освіти.
- підготовка та професійний розвиток педагогів-супервізорів, проведення супервізії для регіональних педагогів-супервізорів.
- науково-методичне забезпечення супервізії та наставництва як процесу професійної підтримки педагога; апробація, впровадження, поширення, популяризація різних видів, форм, методів, технологій і технік супервізії та наставництва.
- інформаційна підтримка проведення супервізії та здійснення наставництва у закладах освіти.
-Навчання педагогів-супервізорів
-Список регіональних педагогів-супервізорів
-Центр супервізії та наставництва