Регіональний круглий стіл «Досягнення та виклики Всеукраїнського експерименту «Формування багатомовності дітей та учнів: прогресивні європейські ідеї в українському контексті»
В рамках підведення підсумків Всеукраїнського експерименту з впровадження багатомовної освіти 15 жовтня 2020 року в онлайн-форматі відбувся регіональний круглий стіл «Досягнення та виклики Всеукраїнського експерименту «Формування багатомовності дітей та учнів: прогресивні європейські ідеї в українському контексті» у закладах освіти Одеської області». Захід проведено КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради» під егідою Міністерства освіти і науки України у партнерстві з Офісом Верховного Комісара ОБСЄ у справах національних меншин.
Учасників круглого столу привітали Юрій Кононенко, начальник головного управління шкільної освіти директорату шкільної освіти Міністерства освіти і науки України, Сара Штефан, менеджер проектів офісу Верховного комісара ОБСЄ у справах національних меншин, та Оксана Левчишена, проректор КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської області».
Світлана Харченко, головний спеціаліст відділу змісту освіти, мовної політики та освіти національних меншин головного управління шкільної освіти директорату шкільної освіти Міністерства освіти і науки України, презентувала загальні досягнення Всеукраїнського експерименту. Результати експерименту в Одеській області представила Тетяна Юрченко, методист науково-методичної лабораторії мовно-літературної освіти КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської області», регіональний координатор експерименту в Одеській області.
Успішні практики багатомовної освіти в закладах освіти Одеської області презентували Ганна Жолобнюк, директор Великодолинського ДНЗ “Теремок” Овідіопольського району, Раїса Кочмар, директор Виноградівського ДНЗ “Джерельце” Болградської районної ради, Надія Вранчану, директор Новоселівського НВК Ренійського району та Марія Пінті, директор Городненської ЗОШ Болградської районної ради. Активну участь в обговоренні досягнень експерименту брали педагоги та представники батьківської спільноти закладів освіти, в яких проводився експеримент.
Під час заходу в тематичних групах були опрацьовані питання: «Планування програм з багатомовної освіти» (модератор: Світлана Харченко, Міністерство освіти і науки України), «Актуальні методи викладання в багатомовних навчальних закладах» (модератор: Ольга Берегова, доцент кафедри філософії та суспільно-гуманітарних дисциплін Комунального закладу «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Запорізької обласної ради), «Робота з батьками задля підтримки багатомовної освіти (модератор: Олена Фідкевич, старший науковий співробітник відділу навчання мов національних меншин та зарубіжної літератури Національної академії педагогічних наук України, науковий консультант експерименту).
За результатами всеукраїнського експерименту можна стверджувати, що багатомовна освіта є дієвим інструментом підготовки молодого покоління до самореалізації в сучасному багатомовному середовищі. Її впровадження в освітній процес закладів освіти розглядається як шлях до порозуміння між представниками різних народів і культур й обумовлюється необхідністю формування толерантного ставлення до багатоманітності культурної ідентичності особистості й налагодження міжкультурного діалогу.