Фахова студія «Модеруємо соціально-психологічний супровід» у рамках методичного марафону «Стаємо сильнішими разом»
![](/uploads/org9324/news_1686824418_.png)
Спікерами виступили Болдирєва Ганна та Солнцева Олена, працівники КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради». Робота фахової студії була спрямована на опрацювання питань щодо сприяння інтеграції дітей, які опинилися в умовах війни та організації належного соціально-психологічного супроводу в закладі освіти, підвищення готовності педагогічних працівників до використання ресурсів освіти для демократичного громадянства та освіти з прав людини у роботі з дитячими спільнотами, удосконалення комунікативних навичок та психологічних вмінь підтримки педагогічної спільноти.
Болдирєва Ганна акцентувала увагу на змінах соціальної реальності дітей і відповідно актуалізувала потребу їх адаптації до нового соціального середовища. Задля успішної інтеграції дітей, які опинилися в умовах війни, одним із основних завдань педагогів є налагодження міжособистісної комунікації учасників освітнього процесу. Саме на це було направлено опрацювання вправ: «Це ми і це наші спільні цінності» і «Навчаємось ефективній міжособистісній комунікації». Використовуючи техніку «Я-висловлювання», учасники студії мали змогу розглянути різні ситуації. Із зацікавленістю було сприйнято модель «Чотири вуха», яка допомагає навчитися чути і слухати, розрізняти рівні спостереження, опису, інтерпретації та оцінки.
Солнцева Олена розкрила наскільки важливими є психологічні аспекти соціальної інтеграція, питання підвищення рівня стресостійкості і розуміння поняття стресу та резильєнтності, учасники вмотивовано опрацювали вікові особливості реагування на травматичні події, етапи психологічної підтримки дітей, які зазнали впливу стресогенних факторів та психотравмуючих подій. Спікер опрацювала з учасниками добірку навчальних активностей, необхідних для інтеграції, самореалізації особистості, вправи з циклу «Наші права, обв’язки, правила», інтерактивні вправи «Гра без правил, гра за правилами», «Серця», які відкривають розуміння багатоманітності, гідності, єдності, ідентичності, унікальності особистості, рівноправності, виявлення позитивних рис, важливості спільноти в житті кожної людини, шанобливого ставлення до кожного.
Впродовж онлайн-заходу учасники відмітили, що в умовах війни дорослі та діти переживають внутрішню напругу, неминучим наслідком якої є стани стресу та порушення внутрішньої стабільності. Тому важливість організації належного соціально-психологічного супроводу в закладі освіти і є вкрай важливою складовою сучасної освіти.
С