Навчання фахівців Одеського ресурсного центру підтримки інклюзивного освіти

22 лист. 2023
Фахівці Одеського ресурсного центру підтримки інклюзивного освіти : завідувач центру - Орленко І.М., методисти: Бальбуза О.М.,Штегеран І.П.,Шульга І.О., пройшли навчання з 09 жовтня по 20 листопада організоване Проєктом DECIDE в межах Ініціативи "Стаємо сильнішими разом!", що покликана допомогти дітям, які постраждалі від війни.

    Фахівці  Одеського ресурсного центру підтримки інклюзивного освіти :    завідувач центру - Орленко І.М.,

методисти: Бальбуза О.М.,Штегеран І.П.,Шульга І.О., пройшли навчання з 09 жовтня по 20 листопада організоване Проєктом DECIDE в межах Ініціативи "Стаємо сильнішими разом!", що покликана допомогти дітям, які постраждалі від війни. Під час навчання фахівці посилили  професійні спроможності та розвиток фахових компетентностей фахівців (консультантів) інклюзивно-ресурсних центрів (далі – ІРЦ), розвиток їх професійної майстерності та забезпечили  спроможності  виконувати завдання інклюзивно-ресурсного центру в громадах, що постраждали від війни (знаходилися чи знаходяться в зоні бойових дій, на територіях, які деокуповані), а також здійснювати психолого-педагогічний супровід осіб з особливими освітніми потребами (далі – ООП), забезпечувати надання рекомендацій закладам освіти з метою попередження посилення психологічної травми в дітей.

За результатами навчання :

  • удосконалили компетентності щодо проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки, у тому числі повторної, визначення категорії (типу) особливих освітніх потреб (труднощів), ступеня їх прояву та рівня підтримки особи з особливими освітніми потребами в закладі освіти;
  • поглибили знання щодо впливу психотравуюмих подій пов’язаних з війною на дітей та інших учасників освітнього процесу;
  • розвинули компетентності щодо роботи з дітьми, які мають особливі освітні потребами в наслідок психологічної травми або стан яких загострився внаслідок психологічного стану, пов’язаного з дією психотравмуючих подій;
  • розвинули компетентності щодо здійснення в нових умовах системного кваліфікованого супроводу осіб у разі встановлення у них особливих освітніх потреб;
  • удосконалили навички надання рекомендацій закладам освіти при забезпеченні навчання осіб з особливим освітніми потребами та дітей, що мають психологічну травму;
  • поглибили знання щодо особливостей розвитку учнів з особливими освітніми потребами з урахуванням категорій (типів) особливих освітніх потреб (труднощів) та рівнів підтримки;
  • удосконалили навички психологічної підтримки фахівців (консультантів) інклюзивно-ресурсних центрів та попередження формування ПТРС та інших психологічних станів, пов’язаних з психотравмуючими подіями шляхом опанування технік та методів самодіагностики та самодопомоги;
  • сформували та закріпили компетентності щодо забезпечення психологічної підтримки осіб з особливими освітніми потребами, їх батьків (інших законних представників) та педагогічних працівників;
  • поглиблять розуміння професійної термінології, опанують новітні діагностичні технології тощо;
  • удосконалять навички самоосвіти, саморозвитку професійних компетентностей.