«Теоретичні та практичні модуси інклюзії в умовах воєнного стану в Україні»
На конференції були висвітлені наукові аспекти впровадження інклюзивної освіти та культури в нашому суспільстві.
З привітальним словом до учасників звернулась ректор академії, Задорожна Л.К. Виступила з доповіддю Углік О.В., начальник відділу корекційної освіти, соціальної роботи та взаємодії з інклюзивно-ресурсними центрами Департаменту освіти і науки Одеської обласної державної адміністрації, яка розповіла про розвиток інклюзивної освіти в Одеській області в умовах воєнного стану. Продовжила конференцію Орленко І.М., завідувач Одеським обласним ресурсним центром підтримки інклюзивної освіти, з доповіддю про соціальну інклюзію як філософію післявоєнного відновлення. Цікаві були виступи Соколової Г.Б. та Гнатюк О.В. щодо актуальних проблем створення безбар’єрного простору у ЗЗСО, ЗВО та використання STEM – освіти для розвитку пізнавального інтересу дітей з ООП. Підсумувала в науковому дайджесті Кузнєцова О.В., кандидат психологічних наук, проректор КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради» з темою доповіді про інклюзивне освітнє середовище в НУШ: потенціал діяльнісного підходу.
В практичних івентах конференції розглянули актуальні питання щодо психологічної підтримки, соціального захисту, безбар’єрного простору в нашому соціумі з фахівцями: Іванова К.А., аспірант університету ім. Масарика, Доля І.С. поділилась досвідом про життя наших дітей в Данії , Бальбуза О.М., методист ОРЦПІО поділилась досвідом роботи з метафоричними картами в роботі з дітьми, які пережили психологічну травму, Цибух Л.М., кандидат психологічних наук, завідувач кафедри психології, соціальної роботи та інклюзивної освіти , розкрила цікаву тему про особливості роботи з енурезом, Штегеран І.П., методист,логопед ОРЦПІО закцентувала увагу на ефективній роботі ІРЦ в умовах воєнного стану та системній організації колекційного супроводу дітей з ООП і завершила своїм виступом конференцію Шульга І.О., яка поділилась досвідом адвокації батьків, які виховують дітей з ООП.
Учасники отримали науково підтвердженні дослідження та розробки у сфері освітніх послуг, інклюзивної освіти, надання якісних корекційних послуг та психолого-педагогічного супроводу дітей з ООП. Розглянули питання впровадження нових технологій щодо навчання студентів у ЗВО, надання нових, додаткових послуг в ІРЦ, роботи з батьками, внутрішньо переселеними особами та забезпечення навчального процесу з урахуванням потреб дітей з ООП в умовах воєнного стану. Визначили нові стратегії та технології роботи для надання корекційного супроводу дітям з ООП та формування в суспільстві інклюзивної культури і толерантного відношення до людей з інвалідністю та до осіб з особливими освітніми потребами.