УПРАВЛІНСЬКА СТУДІЯ «СИНЕРГІЯ В УПРАВЛІННІ ПЕРСОНАЛОМ»
УПРАВЛІНСЬКА СТУДІЯ «СИНЕРГІЯ В УПРАВЛІННІ ПЕРСОНАЛОМ»
22 жовтня директори/консультанти ЦПР ПП, керівники закладів загальної середньої освіти, керівники закладів позашкільної освіти завітали до управлінської студії «Синергія в управлінні персоналом».
Спікеркою студії стала Тетяна Шміголь, лейтенант поліції, старший оперуповноважений 1 сектору (оперативного пошуку та партнерства у сфері інформаційних технологій) управління протидії кіберзлочинам в Одеській області Департаменту кіберполіції Національної поліції України. Модерувала захід Світлана Воронова, завідувачка науково-методичної лабораторії управлінської діяльності та забезпечення якості освіти кафедри філософії освіти.
Разом зі спікеркою учасники студії обговорювали тему «Інформаційна безпека: роль управлінців та педагогів у формуванні кібергігієни здобувачів освіти».
Сьогодні проблема кібербезпеки набула особливої актуальності у зв'язку з широким поширенням цифрових технологій серед дітей та підлітків. Школярі активно користуються інтернетом, соціальними мережами та онлайн-платформами для навчання, що робить їх вразливими до кіберзагроз. У цьому контексті роль управлінців та педагогів у формуванні безпечної поведінки в цифровому середовищі є важливою.
Під час заходу було обговорено низку загроз, з якими стикаються сучасні учні в онлайн-середовищі, серед яких: кібербулінг, фішинг, шкідливе програмне забезпечення, порнографія, грумінг, залежність від інтернету. Було підкреслено, що одним із ключових аспектів у забезпеченні кібербезпеки є формування у школярів культури безпечного використання цифрових технологій. Це включає в себе розуміння базових правил безпеки, таких як використання складних паролів, розуміння небезпеки публікації особистої інформації в Інтернеті
Під час обговорення були представлені різноманітні методи та інструменти для навчання кібергігієні, серед яких: використання інтерактивних платформ для тренувань у сфері інформаційної безпеки; введення спеціальних уроків або модулів з кібербезпеки в шкільні програми; проведення регулярних тренінгів для учнів та педагогів; залучення учнів до створення проєктів, пов'язаних із цифровою безпекою; співпраця з ІТ-фахівцями.
Було акцентовано, що керівник закладу освіти відіграє провідну роль в забезпеченні інформаційної безпеки через розробку чіткої політики безпечного користування Інтернетом та гаджетами, навчання персоналу, захист мережі, моніторинг та реагування.
Окремо було наголошено на важливості комунікації з батьками щодо кібербезпеки. Батьки повинні бути активними учасниками в процесі навчання своїх дітей правилам безпеки в Інтернеті. Це може бути досягнуто через проведення спеціальних батьківських зборів, на яких обговорюються новітні загрози та способи їх уникнення, а також через спільні освітні заходи, консультування та рекомендації.
Підсумовуючи, учасники дійшли висновку, що формування кібергігієни у здобувачів освіти – це спільне завдання для управлінців, педагогів і батьків.