VII Всеукраїнська науково-практична конференція за міжнародної участі «Педагогічна наука і освіта у сучасному вимірі: проблеми та перспективи розвитку»

19 трав. 2025
16 травня 2025 року на базі Комунального закладу вищої освіти «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради» відбулася VII Всеукраїнська науково-практична конференція за міжнародної участі «Педагогічна наука і освіта у сучасному вимірі: проблеми та перспективи розвитку», традиційно присвячена Дню науки в Україні.

VII Всеукраїнська науково-практична конференція за міжнародної участі «Педагогічна наука і освіта у сучасному вимірі: проблеми та перспективи розвитку»

16 травня 2025 року на базі Комунального закладу вищої освіти «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради» відбулася VII Всеукраїнська науково-практична конференція за міжнародної участі «Педагогічна наука і освіта у сучасному вимірі: проблеми та перспективи розвитку», традиційно присвячена Дню науки в Україні.

У конференції взяли участь науково-педагогічні і педагогічні працівники, здобувачі вищої освіти з різних регіонів України: Вінницької, Дніпропетровської, Донецької, Івано-Франківської, Київської, Миколаївської, Одеської, Полтавської, Рівненської, Сумської, Херсонської, Черкаської, Чернігівської областей та м. Києва. Вперше до участі в конференції долучилися науковці з Німеччини.

Метою заходу стало обговорення сучасних викликів, що постають перед педагогічною наукою і практикою, та пошук ефективних рішень у контексті реформування системи освіти.

Традиційно конференція охопила такі ключові напрями:

  • проблемний контур сучасної педагогічної науки та освіти: філософський, психологічний, соціокультурний  вимір;

  • розвиток особистісно-професійної компетентності педагога в умовах інноваційних змін  в освіті;

  • трансформація змісту  та технологій неперервної педагогічної освіти: методологія,  теорія, практика;

  • реалії та перспективи Нової української школи;

  • модернізація вітчизняної науки: рівність, доступність, особливість; інновації як засіб прогресивних змін в освіті: теорія і практика;

  • виховання особистості у вимірі нових освітніх реалій.

Пленарне засідання було присвячене актуальним аспектам розвитку неперервної педагогічної освіти в умовах реформування системи освіти в Україні. Особливий акент зроблено на інноваційних підходах до підтримки вчителя Нової української школи, розвитку природничої освіти, а також використанні естетотерапії для подолання освітніх втрат серед молодших школярів. Окремо представлені історичні аспекти становлення вчительської освіти в Одесі, виклики і перспективи інтеграції наукових досліджень у педагогічну практику, а також розглянуто питання україністики як наукового напряму в університетах Німеччини.

Під час роботи дискусійних панелей було висвітлено ключові напрями розвитку сучасної освіти. У сфері управління обговорювалися питання впровадження штучного інтелекту в освітній менеджмент, а також фінансова автономія закладів освіти. У педагогічному контексті розкривалась проблематика формування критичного мислення, гнучких навичок, STEM-компетентностей, цифрових компетентностей. Психологічний аспект охоплював питання підтримки ментального здоров’я учасників освітнього процесу, розвитку емоційно-етичної компетентності та використання сучасних психолого-педагогічних практик. У сфері інклюзивної освіти обговорювалася роль асистента вчителя в умовах інклюзії. Виховні теми торкалися виховання лідерських якостей, національно-патріотичного та екологічного виховання. Особлива увага була приділена аналізу трактування природної мети освіти та ролі свободи вчителя й учня в контексті створення сучасного освітнього середовища.

Відбулась робота п’яти освітніх студій: «Дошкільна освіта» (тема для обговорення: «Педагогічна майстерність вихователя ЗДО в контексті сучасних вимог дошкільної освіти»), «Початкова школа» (тема для обговорення: «Нейропсихологічні ігри як основа для розвитку молодших школярів»), «Середня освіта» (тема для обговорення: «НУШ: досвід, виклики, перспективи»), «Інклюзивна освіта» (тема для обговорення: «Особливості мовленнєвого розвитку дітей з ООП:  стрес та його наслідки»), «Психологія» (тема для обговорення: «Нетворкінг ментального здоров’я освітян»).

Програма конференції: https://drive.google.com/file/d/1RzKNukpknf_e7tof5dpEbbwmaYNoQZ4W/view?usp=sharing

Конференція стала надихаючим майданчиком для обміну ідеями, наукових дискусій і професійної взаємопідтримки. Щиро дякуємо всім учасникам за активність, фаховість і відданість педагогічній справі. Вітаємо зі святом науки — джерелом розвитку, пізнання і майбутнього нашої освіти!