Літня школа"НУШ 2025/2026: маршрути змін"

19 черв. 2025
З 17 по 19 червня для вчителів початкової школи, які в 2025/2026 навчальному році будуть працювати в 1 класі, працювала літня школа «НУШ 2025/2026: маршрути змін».

Метою діяльності літньої школи було сприяння саморозвитку та самовдосконалення вчителів у здатності до здійснення ефективної професійної діяльності й удосконалення педагогічної майстерності.

З вітальним словом до учасників Літньої школи звернулася Оксана Левчишена, проректор з науково-педагогічної та методичної діяльності КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради», кандидат історичних наук, яка відзначила зацікавленість вчителів у заході і побажала вдалого навчання. Завідувач кафедри дошкільної і початкової освіти Ірина Сараєва наголосила на важливості приділяти увагу самоменеджменту, вмінню знаходити ресурси для відновлення та рекомендувала планувати день з думкою про себе.

Завідувач науково-методичної лабораторії Наталія Кравець запропонувала учасникам долучитися до приготування магічного зілля з метою мотиваційного та емоційного налаштування та для успішного навчання впродовж всієї роботи літньої школи, погодження правил спільно дії й знайомства з програмою заходу.

  • Перший день літньої школи. Спікерами першого дня були Оксана Кузнєцова, проректор з науково-педагогічної та соціально-гуманітарної діяльності академії, ґрунтовно розкрила тему «Робота з батьками: контури педагогіки партнерства», Кузьмінська Наталія, вчитель початкової школи Одеського ліцю 72, яка поділилася досвідом органінізації безпечного та  чутливого середовища до дітей з РАС. Тема дуже схвилювала та зацікавила присутніх і спонукала до жвавого обговорення. Темі «Сучасні технології естетотерапіі у подоланні освітніх втрат учнів початкових класів» приділила увагу Федій Ольга, доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри початкової освіти Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка. Берестовська Тетяна, вчитель початкових класів СПШ№14 Сумської міської ради, методист видавництва "Ранок", регіональна тренерка ГС "Освіторія" з формувального оцінювання та подолання освітніх втрат у початковій школі зацікавила важливою темою «Формувальне оцінювання як інструмент подолання освітніх втрат у початковій школі».

Завершився перший день рефлексією «Колір мого настрою».

  1. Другий день літньої школи. Спікери другого дня - Лайтан Олена, спеціаліст вищої категорії, вчитель – методист, освітній технолог Всеукраїнської асоціації розвитку творчої особистості «ВАРТО», вчитель початкових класів Одеського ліцею «Фонтанський» Одеської міської ради, та Дралевська Людмила, спеціаліст вищої категорії, учитель – методист, вчитель початкових класів Одеського ліцею «Фонтанський» Одеської міської ради ділилися досвідом з теми «Мнемотехніка в першому класі як інструмент ефективного засвоєння навчального матеріалу». Гостями другого дня були Козак Олександра, старша викладачка кафедри педагогіки Львівського ОІППО і Волощенко Ольга, старша викладачка кафедри педагогіки Львівського ОІППО, які запропонували присутнім зануритися у тему «Розвиток емоційного інтелекту дитини як запорука успішного навчання». Остапенко Ганна, співавторка лінійки підручників «Я досліджую світ», «Українська мова та читання» для 1-4 класів, ведуча курсів підвищення кваліфікації педагогів у «Методчній службі «Світич», методистка та авторка матеріалів застосунку «Вивчаю-не чекаю» розкривала таємниці інтегрованого підручника «Українська мова» - «Навчання письма у першому класі: від літер до власних проєктів».

Цей день був насичений, цікавий і незабутній завдячуючи вчителям-практикам: Баландіній Ірині, вчителю початкової школи Одеського ліцею 13, яка зацікавила досвідом організації тематичного дня «Інтегрований день у початковій школі: досвід, помилки та успіхи», Гуркіній Тетяні, вчителю початкової школи Шабівського ЗЗСО І-ІІІ ступенів, яка дивувала дослідницькою діяльністю своїх вихованців, розкривши тему «Наука, що оживає: магія STEM-підходу» та  змотивувала вчителів до впровадження STEM-навчання вже у першому класі; Савенчук Ларисі, вчителю початкової школи Одеського ліцею 86, яка поділилася досвідом роботи з віднаходження ресурсів внутрішньої стабілізації педагога, зосередивши увагу на техніках відновлення та саморегуляції.

На завершення другого дня вчителі віднаходили мелодію своєї творчості.

  1. Третій день літньої школи. Цей день був присвячений гостьовим лекціям. Розпочався день з виступу Цимбалару Анжеліки, директора освітнього центру «Світ чекає крилатих», доктора педагогічних наук, старшого наукового співробітника, яка запропонувала учасникам тему «Початкова освіта на вістрі інноваційних змін». Цікавою, пізнавальною та мотивуючою була інформація Костенка Олега, директора Українського освітянського видавничого центру «Оріон», засновника освітньої платформи «Файно» з теми «Використання освітньої платформи «Файно» у навчальному процесі початкової школи: «Навчаюсь граючи, навчаюсь файно»».

Важливим моментом літньої школи стали гостьові лекції авторів та співавторів навчальних посібників та підручників для першого класу з тем: «Організація обчислювальної діяльності першокласників засобами сучасних посібників «Математика 1 клас» Наталії Листопад, наукової співробітниці відділу початкової освіти імені О. Я. Савченко Інституту педагогіки НАПН України, авторки підручників і навчальних посібників; «Засоби реалізації мотиваційної функції навчально-методичного комплекту з навчання грамоти першокласників», Катерини Пономарьової, кандидата педагогічних наук, старшого наукового співробітника. Тема «Система інтегрованих завдань з математики як засіб формування у молодших школярів цілісної картини світу» справила неабияке враження на педагогів початкової школи, яку презентували Прошкуратова Тамара, доцент кафедри початкової освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, Заслужений вчитель України, Герой України та Пархоменко Аліна, методист кафедри початкової освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка.

Красножон Наталя, завідувач науково-методичної лабораторії розвитку безпечного освітнього середовища та соціокультурної діяльності КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради» спонукала присутніх замислитися над проблемою «Створення гендерно-чутливого середовища в першому класі: що потрібно знати вчителю». Завершилася робота літньої школи рефлексією «Сходинки мого зростання» на наданням зворотного зв’язку, побажаннями миру, натхнення і творчості й подальшої партнерської взаємодії.